rikedaspike Skrevet 24. august 2009 #1 Skrevet 24. august 2009 Jenta mi på 13 mnd misliker sterkt å ha sykkelhjelm på. Hun liker å sitte i sykkelsete men hjelmen - nei - den skal ikke på. Hun illskriker - gjør alt hun kan for å få den av... første & andre turen vår ble ikke lang den nei- hele nabolage hørte hun ! hva skal jeg gjøre - Jeg har så lyst å sykle litt inntil vinteren kommer og synes jo det er flott at vi kunne være på tur i sammen litt... men hvis hjelemn er et slik problem kan jeg jo ikke ta hun med. Uten hjem det blir jo ikke riktig....jeg har jo også hjelm på og det er jo det minste vi kan gjøre for å beskytte oss,,,,! Takknemlig for tips!
Anonym bruker Skrevet 25. august 2009 #2 Skrevet 25. august 2009 Vår gutt illskrek de to første gangene vi hadde han på sykkelen også. Jeg vet ikke hva det kom av, om det var hjelmen eller selve syklingen.. Han prøvde som din å rive av hjelmen ihvertfall... Men uansett så prøvde vi nå en gang til, denne gangen begynte han å gråte når vi satt han nedi, men tilfeldigvis hadde jeg en bit av et polarbrød i nærheten (som han digger). Jeg ga han dette, og da ble han helt stille, og var helt stille hele turen ( som varte i kanskje 2 min ;-) ) hihi Det var akkurat som om at når jeg tok fokuset bort fra det han trodde var noe kjipt, så glemte han seg bort og oppdaget at det faktisk var ok å sitte på :-) Fordi det er jo bare en ide de har oppi hodet sitt som vi må endre... Neste gang vi skulle sykle ga jeg han bare smokken, og det var ikke et pip å høre fra han! Nå sykler vi hele tiden :-)
lille sprelle Skrevet 25. august 2009 #3 Skrevet 25. august 2009 forklare at vi må ha på lue (det er man helt klar over at man må ha når man er ute her i huset!) også kanskje prøve den litt inne først så den ikke er ukjent? kan jo også være at det er litt "skummelt" å sitte høyt der oppe da og ev merker at mor er litt nervøs for prosjektet? ikke vet jeg - bruker sykkeltralle - og da uten hjelm - der er hun jo fastspent med skikkelig ramme rundt.
mylittleangel2♥Gravid♥ Skrevet 25. august 2009 #4 Skrevet 25. august 2009 jenta mi er 22mnd og jeg kjøpte ny sykkel med sykkelsete og kjøpte hjelm til begge to. trodde kanskje ho skulle være skeptisk til den, men ho syns jo det var kjempe gøy å ha den på. ho vil helst ikke ha den av etterpå. går med den en liten stund så finner ho ut at den må av. jeg har ikke hatt det samme problemet som deg, men bruker du hjelm? hvis ikke kunne du jo kjøpt en selv og da hadde kanskje ungen din skjønt at hvis du må ha så må hun også. må jo være et godt forbilde. eller gjør som ho over, at du gir ho en bolle e.l. lykke til!gøy med sykkeltur:D
rikedaspike Skrevet 25. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 25. august 2009 TAKK FOR ALLE TIPS!!! Jeg skal prøve igjen - i morgen tidlig til barnehagen kanskje ...den er jo bare 5 min herifa :-) ja visst jeg har hjelm på selv - ! Prøver alltid å være et godt forbilde!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå