Itsrejk Skrevet 24. august 2009 #2 Skrevet 24. august 2009 Og hvor lang er babyen når du bytter? Småtten min er 7 1/2 mnd og var ved siste måling 73,5 cm. Jeg tror det snart er på tide å bytte, men synes det er litt vanskelig å avgjøre.
Lemonia Skrevet 24. august 2009 #3 Skrevet 24. august 2009 Vi byttet fra Maxi Cosi Cabriofix til Britax Multitech da gutten vår var 8 mnd gammel. Har ikke målt ham siden han var 6 mnd, men han er vel rundt 75 cm.
Gjøkeredet③ Skrevet 25. august 2009 #4 Skrevet 25. august 2009 Jeg leste en artikkel om barneseter at det var på tide å bytte sete når ørene stakk over kanten... Hehe! Har den ikke for hånden akkurat nå, men skal se om jeg ikke kan finne den:o)
Endelig mamma!! Skrevet 25. august 2009 #5 Skrevet 25. august 2009 Når skulderstroppene går oppover før de går over skuldrene. Da er ikke stolen trygg nok lenger. Dette pleier å stå i noen bruksanvisninger også... (Selv om det er en stund siden den har vært fremme ;o))
frøet76 Skrevet 26. august 2009 #6 Skrevet 26. august 2009 Enig med siste som skrev her: Vi bør også bytte- og det burde vi gjort for en tid tilbake- Hun er snart 10 mnd. VI har maxi-cosien vi også. Mener å huske at det sto max 9 mnd på den... Nå er vi litt i tvil om hvilken bilstol vi skal satse på. Noen som har prøvd Britax- Two-Way Elite??
Venja Skrevet 26. august 2009 #7 Skrevet 26. august 2009 Ville ikke hatt britax two way elite til et så lite barn. Er ganske så bratt i ryggen og gir lite støtte til hode ved soving. Kjøpte det til gutten vår da han var 14 mnd og han satt først godt i det når han passerte 2 år. Ville ha gått for HTS sitt sete (har det og er veldig fornøyd) eller Britax multitech (ikke prøvd, men ser ut som et bra sete).
Venja Skrevet 26. august 2009 #8 Skrevet 26. august 2009 og ja.... eldstemann byttet sete da han var 7 mnd (vinter), mens lillebror er 8 mnd og har ikke byttet enda... men bytter nok snart tenker jeg. Synes maxi cosien blir trang med mye klær i.
CMH Skrevet 27. august 2009 #9 Skrevet 27. august 2009 Idag bytta vi! Jentungen er litt over 7 mnd, og jeg regner med hun har passert 9 kilo, da hun veide 8 kilo for to mnd siden snart Har kjøpt et graco sete, 9-18 kilo, synes for min del hun drukna litt i den, men må vel justere etterhvert.
Maya_1 Skrevet 27. august 2009 #10 Skrevet 27. august 2009 Det står i vår manual også at det skal byttes når ørene stikker over kanten (eller de går over 13 kilo). Det gjør det ikke her enda, men hun får jo ikke plass til beina sine. Hun er jo så lang. Så vi må nok bytte her, enda hun bare er 8 mnd. Hun er vel over 75 cm nå, men vi måtte vente en stund for hun veide langt under 9 kilo. Skal opp og kontrollveie henne nå, men i forhold til tidligere vektøkning er hun vel rundt 9 i disse dager.. Hvordan er det med bakovervendte seter i denne klassen forresten? Noe Trygg Trafikk sa alle burde ha bakovervendt frem til 4 år, men den testen jeg kom over av klasse II seter var alle forovervendte?
Lemonia Skrevet 27. august 2009 #11 Skrevet 27. august 2009 Det finnes nok av bakovervendte stoler. Vi har som sagt Britax Multitech. Ellers har du bl.a. Britax TWE og Besafe har også flere bakovervendte seter. Mange av disse kan snus når barna blir eldre, altså kan brukes begge veier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå