Gå til innhold

Hva kan/kunne din ettåring si?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min som nå er tre år er veldig snakkesalig av seg. Han hadde veldig mange ord som ettåring og sa tre ords setninger når han var 16 mnd.

Snuppa som er 13 mnd nå sier mye mindre. Hun sier mamma, pappa, Emme (emil), hadet, bø, og dyrelyder (hest, sau, hund, and), billyd og ambulanse.

Tror jeg har litt høye forventninger til hvor mye hun skal si .... hva soer deres ettåringer ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror du skal drøye det med forventningene. ingen barn er like. noen barn snakker knapt før de er 3, mens andre er i full gang som sønnen din allerede tidlig.

bruker du like mye tid på å lære den yngste som du gjorde med den eldste? man ar vel ofte bedre tid med førstemann enn med de neste.

la henne ta det i sitt tempo!

Skrevet

Nei hun blir nok ikke like godt stimulert, men hun har jo en storebror og ape etter også.....

Skal ikke stresse henne nei =)

Skrevet

Det er stor forskjell fra barn til barn. Jeg har to gutter. Eldste snakket lite før han var 2 år, da løsnet det og han lærte veldig mange ord på kort tid. Minstemann derimot, snakket mye tidligere, og hadde 3-4 ordssetninger da han var 14 mnd. Kunne mange ord som ettåring.

Skrevet

Lille her er straks 14 mnd, og sier hade, hei, hallo, bø, borte, tittit, bæ, mamma, pappa, deeeeeer (og peker), blableblablebla eller noe (vi TROR det betyr "barnehagen", for hun sier det og fekter med armene når vi går hjem etter henting), momlemomlemo (mormor), og så synger hun noe som til forveksling KAN ligne på "lille petter edderkopp" til stadighet - og lager billyd. Ikke et overstrømmende stort ordforråd, men jeg vil tro det er ganske greit på normalen.

Skrevet

Min på 18 mnd sier "nanan" (=banan) og is.. Ikke mamma eller pappa (hvertfall ikke helt bevisst).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...