Emil & Røra Skrevet 24. august 2009 #1 Skrevet 24. august 2009 Sønnen min som nå er tre år er veldig snakkesalig av seg. Han hadde veldig mange ord som ettåring og sa tre ords setninger når han var 16 mnd. Snuppa som er 13 mnd nå sier mye mindre. Hun sier mamma, pappa, Emme (emil), hadet, bø, nam nam og dyrelyder (hest, sau, hund, and), billyd og ambulanse. Tror jeg har litt høye forventninger til hvor mye hun skal si .... hva sier deres ettåringer ?
rikedaspike Skrevet 24. august 2009 #2 Skrevet 24. august 2009 omtrent samme her - 13 mnd også men sier enda mindre - mamma, ha det og dyrelyder , billyd ja, da, se og sånn. Pappa sier hun ikke - litt usikker om hun ikke kan eller ikke vil ;-) men hun vokser opp 2 språklig så uansett vanskeligere da. Men nå har jo Bhg. begynt og da kommer sikkert mer etterhvert...
trebarnsmamma84 Skrevet 25. august 2009 #3 Skrevet 25. august 2009 Min e 14 mnd og seier mamma,pappa,deddi(tante heidi), vov vov,bæ,billyd, dæborte(der borte), opp, bolle, øve(onkel sølve) Elste vår hadde stort ordforråd når ho var så gammal,mens nr 2 sa nesten ingenting når han var så gammal...men seier masse no,og er først no i sommar han e begynt å seie setningar..no er han 28 mnd...
Gjest Skrevet 25. august 2009 #4 Skrevet 25. august 2009 Min har akkurat fylt 1 år. Hun sier: mamma, pappa, ha det, nei, ja, der. Omtrent akkurat det min sønn sa som 1-åring også.
herola Skrevet 25. august 2009 #5 Skrevet 25. august 2009 Er nå 13 mnd og babler hele dagen lang. Sier dyrelyder, hei, hallo, hade, der, titt-tei, bø, borte, lyse, klokka, gå, skoa, ball, dukka, boka, bam (bamse), nei, jada, mer, billyd, ma (mat/drikke), mamma, pappa... Det er jo veldig individuelt - noen sier nesten ingenting og plutselig kommer det masse ord. Ofte hvis de er tidlig ut motorisk - så kommer språket senere, og omvendt...
Gjest Skrevet 25. august 2009 #6 Skrevet 25. august 2009 Min gutt er 14 mnd og sier mamma, pappa, bæbæ (besta), fafa (farfar), namnam, vovva (hund), gakkgakk (ender/fugler), dade (sove), ned, der,mer, se, brumbrum, nei, bok, ball...var det tror jeg:-)
*kuligjen* Skrevet 25. august 2009 #7 Skrevet 25. august 2009 Hei. Det er jo veldig forskjellig fra barn til barn. Og søsken er ulike de også Sønnen min er 13 mnd og er veldig for seg når det det gjelder prating. Han sier: Mamma, pappa, tante, hund (+vovva), bamse, tutte, bade, dusje, bæsje, potte, der, se, fly, båt, kopter (helikopter), mate (som i mat), kjeks, drikke, melk, nei, ja, du. Kommer ikke på mer i farta. Men syntes det er ganske bra for en 1 åring Men som sagt, alle er ulik og det kommer etterhvert
Anonym bruker Skrevet 25. august 2009 #8 Skrevet 25. august 2009 Ja de er veldig forskjellige. I barnehagen der junior er begynt er det ikke mange av ettåringene (akkurat fylt ett) som snakker noe særlig. Junior sier mamma og pappa, nei-nei (næ-næ), hei og titt-tei (..theiiii). Og han snakker masse i "telefonen." Da tar han hva som helst og setter til øret og sier HEI! Festlig. Tror han konsentrerer seg mye om å lære seg å gå akkurat nå, så han bare babler. Synes ikke det har noen hast egentlig. Men moro det lille han sier da :-)
Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #9 Skrevet 26. august 2009 Hun er 15mnd og sier; Mamma, pappa, hei, nei,ja, bø, me®, den, denne, der, klokke, kake, mat, dokka, ba(de), ban(an), ba(mse), ei (egg), bløtt, squash, mais, bæ, mø, kvakk kvakk, mjau, knegg, fiskelyd (en smatte aktig lyd)... og sikkert masse mer )
Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #10 Skrevet 26. august 2009 ..jo, så sier hun både bæsj og æsj ) Hilsen nn 13.24
Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #11 Skrevet 26. august 2009 Min er 15 mnd og sier ingen ordentlige ord ennå.. sier mamamama og papapapa bare Håper det kommer noen ord snart!!
Anonym bruker Skrevet 31. august 2009 #12 Skrevet 31. august 2009 Hmm... Vår er snart 2 år og har kanskje 5 ord.
Slæsh84 Skrevet 3. september 2009 #14 Skrevet 3. september 2009 Snuppå e 15,5mnd å sier lite..Men snakker noe babyspråk. Hun sier: Der,bø,pappa,vov vov (spiller på munnen sin) "kjører bil" med munnen sin. Danser med hele kroppen.. Hun kan enda ikke gå. (skreiv litt for "mye" her..)
Julimams Skrevet 6. september 2009 #15 Skrevet 6. september 2009 Haha, så mye de prater da. Min jente på 14 mnd sier "ha det" og vinker, og det er det. Hun sier mamamamamamama, som jeg antar er meg, hehe. Ellers er det tyst gitt, eller ikke tyst akkurat:P, men ingen ord.
L@boline Skrevet 6. september 2009 #16 Skrevet 6. september 2009 Minstemann er 12 mnd og sier mamma (til både meg og pappaen), ha det, hei, se, der, tittei og borte
Anonym bruker Skrevet 18. september 2009 #17 Skrevet 18. september 2009 Småtten er 13 mnd og sier: der, nei, æsj, au-au, kake, takk takk, natta, sauelyd, fiske"lyd", hestelyd (herlig!), egg, water, car Han er tospråkelig så det tar nok litt tid før han prater 100 % tenker jeg, men jeg er veldig fornøyd med det han kan si allerede
Anonym bruker Skrevet 18. september 2009 #18 Skrevet 18. september 2009 ...også sier han mamma Pappa har han sagt før, men nekter konsekvent å si det nå!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå