Anonym bruker Skrevet 24. august 2009 #1 Skrevet 24. august 2009 Når merket du i ditt svangerskap at du hadde lagt på deg? Ikke nødvendigvis i antall kilo, men i størrelse og form. Har allerede lagt på meg 3 kg, og merker at jeg har blitt litt rundere.. er det unormalt tidlig? Er 8 uker på vei.. Når får man vann i kroppen osv? det må vel være litt der nå? Og en ting til; hvor mange uker på vei var du når du viste fram magen med stolthet? Når den var tydelig og "hard"? Jeg er litt rund fra før, så føler jeg kommer til å være "smellfeit" lenge før jeg blir "gravid", om du skjønner hva jeg mener.. noen snille som vil svare meg? =) =)
Anonym bruker Skrevet 24. august 2009 #2 Skrevet 24. august 2009 la på meg jevnt over gjennom hele graviditeten. tre-fire kg de første tre månedene.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2009 #3 Skrevet 24. august 2009 Jeg kjøpte min første mammabukse da jeg var 9 uker på vei :-) Var også litt lubben fra før, så det var vel ikke før jeg var 6 mndr på vei at jeg synes magen var blitt ordentlig fremtredende og fin. Før det så jeg bare feit ut.
Gjest Skrevet 24. august 2009 #4 Skrevet 24. august 2009 Første gangen la jeg på meg med en eneste gang omtrent. Det gikk vel ca 16 uker før jeg begynte å få sånn typisk gravidmage, men jeg er kortvokst og mager, så det syntes nok mye raskere på meg enn på mange andre.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2009 #5 Skrevet 24. august 2009 Hei. Jeg husker ikke helt,men tror rundt uke 10 kanskje. Men alle er jo så forskjellige når og hvor mye man legger på seg. Tror bare jeg var rundt uke 14 da jeg begynte å få gravidmage, sånn at folk skjønte at jeg ikke bare var feit hadde litt rundt magen fra før jeg også
Ladycaliente Skrevet 24. august 2009 #6 Skrevet 24. august 2009 Følte meg litt rundere med en gang magen begynte å miste fasongen. Selve kiloene begynte å komme i ca uke 13-14. Det er individuellt hvordan folk legger på seg i svangerskapet, noen legger på seg tidlig og så bremser den ned mot slutten mens andre går sakte opp i begynnelsen og raser oppover mot slutten. Slik var det i mitt tilfelle. Hadde nesten ikke gått opp noe i vekt frem til uke 30 etter det la jeg på meg 1 til 2 kg i uken. Man har jo også de som er så heldige å ikke legger på seg noe spesiellt. Det er sikkert mange som kan få vann i kroppen ganske tidlig pga hormoner. jeg begynte å få vann fra ca uke 27-28. magen viste jeg med stolthet da jeg følte det så ut som gravidmage og ikke bare tjukk..hehe. var vel rundt uke 24-25. men måtte da bruke stramme topper. Lykke til med svangerskapet. Du må ikke bekymre deg så mye for vekt og sånn:)
Anonym bruker Skrevet 24. august 2009 #7 Skrevet 24. august 2009 Tuusen takk for svar alle 3 ! Anonym: Når du kjøpte mammabuksa i niende uke, var de vanlige buksene dine for trange til deg da? eller?
Anonym bruker Skrevet 24. august 2009 #8 Skrevet 24. august 2009 Forrige svangeskap la jeg ikke på meg et gram på vekta før jeg var over 30 uker på vei. La bare på meg 4 kg iløpet av disse siste 10 ukene. Altså var jeg relativt mye mindre selv da, enn da jeg ble gravid - og dermed merket jeg pent lite på klærne også. Klær som forøvrig var ALTfor store kun få dager etter at jeg hadde født... Denne gangen har jeg allerede fått litt mage, enda jeg bare er 12 uke på vei. Tror ikke jeg har gått opp i vekt, snarere litt ned (kaster opp mye) .... men regner nok absolutt med at vekta snart kryper sakte men sikkert (FORHÅPENTLIGVIS) oppover..
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 24. august 2009 #9 Skrevet 24. august 2009 Jeg fikk mage nesten med en gang ,hadde veldig mye fostervann . Når jeg var 3 mnd på vei så det ut som jeg var 5 mnd på vei Når jeg var 6 mnd på vei så det ut som jeg var 8 mnd på vei Når jeg var 9 mnd på vei så det ut som jeg skulle ha trillinger . Jeg var sykt stor på slutten ,men hadde svangerskapsforgifting og mye vann i kroppen ,gikk opp 2 sko str . Første gang jeg var på time hos jordmor når jeg var 11 uker på vei ,var hun overbevist om at jeg skulle ha tvillinger ,men det var bare 1 . Jeg gikk opp ca 28 kg i svskapet men mye pga av at jeg hadde svskapsforgifting på slutten ,mye vann i kroppen +at jeg ikke fikk røre meg den siste mnd og måtte bare ligge på soffaen .
Anonym bruker Skrevet 24. august 2009 #10 Skrevet 24. august 2009 jeg har mange svangerskap bak meg da.. men med førstemann vistes ikke magen før jeg var rundt 20 uker.. la på meg 20 kg tilslutt. (var da 170 og 48 kg) med alle de andre (5) fikk jeg "mage" tidlig, men strutte magen kom aldri før rundt uke 30.. med de la jeg kun på meg 10 kg. så like slank å fin som før.. (170 og 53 kg nå)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå