Gå til innhold

Denne infulensaen - og barnehage!??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber selv i barnehage og har en datter på 2 år i barnehage.

Jeg er jo veldig utsatt for smitte..

Noen som er i samme situasjon - hva gjør dere?

Tenker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber ikke selv i barnehage, men er likevel utsatt for smitte på jobb. I tillegg har jeg barn i barnehage hvor det har vært bekreftede tilfeller av svineinfluensaen.

Men, hva kan man gjøre? Det er skummelt, ja, men dette kan bli langvarig, og det er helt umulig å isolere seg til det er over. Vi får bare gjøre det beste utav det. Selvsagt passer jeg på håndhygiene, det gjør jeg alltid uansett, og jeg innrømmer at jeg tørker bordplater og bestikk med spritservietter om vi er ute og spiser:)

I tillegg har jeg gitt beskjed til kollegaer osv som ikke holder seg for munnen når de nyser/hoster eller bruker servietter om å sjerpe seg. Det gjør jeg vanligvis ikke:/

Ellers lever jeg helt som normalt og håper at dersom jeg eller noen i familien blir syke, så blir det en mild og lett variant av syken som går fort over:)

Skrevet

Jeg har fått tips om å ta en kapsel med NBG 24/7 hver morgen og kveld. Styrker immunforsvaret. Både en professor i medisin og en farmasøyt mente det var en god idé - selv om man selvsagt likevel kan bli smittet.

Skrevet

jeg jobber på en forsterket avdeling på skole.. der er det utrolig mange smittekilder.. ligger nå hjemme med influensa.. er i min 14 uke, å jeg kan virkelig ikke si det her er no ille... jeg har i tillegg asma, så jeg merker den godt.. men føler meg bare helt vanlig syk... tar panodil når feberen kommer, så går den ned med en gang... ville bare fortelle det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...