Gå til innhold

Utdrikningslaget mitt var ingen koselig affære.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er tydelig at min forlover hadde en tanke om at utdrikningslag=utdritningslag... :(

Dagen gikk på å prøve å drite meg ut mest mulig ute blandt folk, tilogmed på jobben min! (jobber i butikk)

Dagen begynte med at de kom og hentet meg dagen etter at sønnen min kom hjem fra 3 ukers ferie hos pappa'n sin. Jeg hadde sagt ifra til min forlover laaaaaang tid i forveien om at den helga ville jeg bare tilbringe med familien min siden han hadde vært borte så lenge fra oss... Men det tok hun ikke hensyn til i det hele tatt....

Jeg fikk beskjed om å pakke og bli med.. Jeg fikk ikke spist frokost, og kjente allerede da at jeg var i ferd med å få migrene...

Vi dro på spa som i og for seg var koselig, men de ansatte der rotet alt til og var generelt uprofft.. Det var jo selvfølgelig ikke forloveren min sin skyld..

Etter fotbehandling sammen med forloveren min og en til dro vi videre. Da fikk jeg beskjed om å ta på meg et stort rosa tyll skjørt, stor krone med tyll overalt og en hale av blikkbokser.

Så dro vi på piknikk nær et badested. Da fikk jeg endelig frokost kl 14 og migrene var et faktum.

Jeg spurte pent om jeg kunne dra innom hjemme og hente migrene-medisin med det var visst uaktuelt. Jeg fikk streng beskjed om at vi hadde en timeplan å følge.

Videre dro vi fra sted til sted hvor jeg fikk spørsmål om min kjære. Svarte jeg feil så måtte jeg gjøre et eller annet for å drite meg ut.

Det var min kjære som hadde laget spørsmålene, men han hadde fått beskjed om at jeg skulle få flere alternativer når jeg skulle svare, og at dette skulle være en drikke-lek. Han hadde derfor prøvd å lage det litt vanskelig for meg..

Jeg fikk ingen alternativer og det endte jo med at jeg svarte feil på en del....

Slik fortsattte det frem til kl 6. Da dro vi hjem til en av venninene mine for å spise middag og ha fest. Der viste det seg at de ikke hadde nok mat til alle.

Alle drakk seg sanseløse unntatt meg som satt med migrene.

Jeg prøvde å drikke vann lenge for å dempe migrenen, noe som endte med at jeg fikk kjeft fordi jeg "var så kjip".

Jeg var med en liten tur ut på by'n også, men det endte med det værste drikke-presset fra min forlover jeg noensinne har opplevd. Jeg ble egentlig rasende og dro hjem. På dette tidspunktet så var de fleste så fulle at de ikke egentlig husker hvor det ble av meg.

Dette er 2 uker siden, og jeg har nesten ikke snakket med forloveren min siden. (vi har vært på ferie i mellomtiden da).

Min kjære hadde utdrikningslag samtidig og hadde heldigvis hatt en super dag =)

Har fått høre i ettertid at mitt lag ble planlagt 2 uker føre, og at dagen som ble valgt var den som passet best for min forlover, og at jeg da bare måtte innfinne meg i at sånn ble det. Selv om hun ble anbefalt både av mine foreldre og min kjære å ha det en annen dag, nettopp fordi sønnen min kom hjem dagen før.

Jeg vet ikke helt hvor jeg vil med dette, men jeg er såååå skuffet over at min forlover kjenner meg så innmari dårlig! Og nå vet jeg ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til henne....

Skal møte henne imorra da, og føler at jeg må fortelle henne hva jeg tenker....

Noen tips`?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg håper hun ikke er her inne, for du burde vel strengt tatt snakket med henne om det før du la det ut her...

Syns det var skikkelig leit for deg at dagen ble så kjip, men what to do, liksom??

Skrevet

HUff da, for et trist valg av forlover!

Det høres jo virkelig ut som at hun var ute etter å ha det mest mulig artig selv, som om det var hennes eget utdrikkingslag istedenfor ditt...

synd at det ble sånn da...

Skrevet

Jepp, du bytter forlover!

Skrevet

Tja, jeg er en sånn forlover som arrangerte et alldeles mislykket utdrikningslag (føler jeg selv) og jeg ble litt såret over at hun aldri har villet snakke om det i ettertid. Så jeg hadde satt pris på litt rett fra levra snakk for å renske luften.

Men så hadde jeg jo allerede advart venninna mi om at hun egentlig burde velge noen andre enn meg, men hun insisterte og jeg var for dum til å nekte da ...

Skrevet

Jeg vil gjerne høre din forlovers versjon av historien.. men utrolig dårlig gjort å ta det dagen etter at sønnen din kom hjem etter å ha vært borte så lenge da! Å du måtte da fått hentet medisinen din! uff..

Skrevet

Fortell henne akkurat hvordan du har det. Og bytt henne ut med en som prioriterer at du skal ha det gøy fremfor at hun selv skal det. Dersom det er vanskelig for det å si det i direkte tale til henne, kan det jo kanskje være en ide å skrive det ned i et brev som du ber henne lese..

Skrevet

Dersom det er fakta at hun hadde fått med seg den delen hvor du sa at du ville ha helga sammen med sønnen din, og at hun fikk med seg at du hadde migrene og ville hente medisin- og at hun allikevel valgte å "kjøre på" for å lage fest, ville jeg glatt bytta forlover. Om ikke annet så for å gjøre et poeng av hvor dårlig gjort det er å nærmest legge opp til at du får en kjip kveld når det skulle vært du som var hovedpersonen. Et utdrikningslag skal jo være noe brud/brudgom i ettertid kan se tilbake på med gode minner!

Jeg ville spurt henne hvorfor hun valgte den helga, hvorfor hun valgte å ikke la deg hente medisin, hvorfor hun presset deg til å drikke når hun visste at du hadde hodepine, og hvorfor hun ikke sørget for at du og de andre gjestene fikk spist nok underveis... Kan hun ikke svare godt på det, ville jeg følt meg mer enn berettiget til å fortsette å være dødelig fornærmet, og muligens fortalt henne at jeg ville bytte henne ut med en forlover som forstår at bryllupet ditt er DIN begivenhet og skal være DINE gode minner - ikke hennes!

Skrevet

å herregud, stakkars deg.. tenk å ha ei venninne som holdt på i to uker for å ordne et utdrikkningslag for deg, er jo helt kriminelt!

Du høres ut som ei skikkelig prinsesse på erten! du er vel ikke så tett i huet at du trur noen sitter og med vilje prøver å spolere utdrikkningslaget ditt - når man er forlover og har brukt lang tid på å arrangere det. Snakk om å være ei utakknemlig venninne, det er helt sikkert.

Hørtes ut som et artig opplegg. Utdrikkningslag har det med å være original, litt på kanten og sprøtt. er jo det som er morsomt og spesielt. Synes du er utrulig heldig som har venninner som har holdt på for å planlegge dette for deg. at det ikke var bra nok for deg, kan jo ikke hun ta skylden for. btw, sønnen din er der når du kom hjem fra utdrikkningslaget ditt, slutt å vær så pinglete! og hvis du kjente tegn på migrene, så er det jo vanlig kunnskap at da vet man at den er på tur. Du er bra lite løsningsorientert hvis du ikke klarte å ta med migrene-medisin i veska.

snakk om å være utakknemlig!!

Skrevet

Snakk om å være blåst anonym 22.37. Hvordan du får dette til å være utakknemlig skjønner ikke jeg. Hadde min sønn vært borte fra meg tre uker ville jeg ikke drømt om å reise bort. Utdrikkingslaget skal jo primært passe for bruden, ikke forloveren. Har man gitt beskjed om at en helg ikke passer skal selvsagt forlover ta hensyn til dette.

Syns du skal si til henne at du er skuffet over valg av dag, og høre hva hun har å si. De andre tingene (som drikkepress og manglende mat) ville jeg kanskje ikke nevnt. Det skyldes vel mer dårlig planlegging og et (desperat) forsøk på å lage liv, ikke direkte vond vilje. Syns også du kan si at du ble lei deg for at du ikke fikk hentet medisin, da dette spolerte litt av dagen for deg. Ikke vær anklagende når du sier det. Kanskje har hun allerede dårlig samvittighet og dere kan få snakket ut på en skikkelig måte, uten at det ender med krangling.

Skrevet

jeg føler med deg HI... hørtes ikke hyggelig ut nei. Men aner ikke hva slags tips jeg kan komme med.

Skrevet

jeg føler med deg HI... hørtes ikke hyggelig ut nei. Men aner ikke hva slags tips jeg kan komme med.

Skrevet

Mitt tips er at du endrer innstilling fullstendig! Det virker som om du var misforøyd fra første sekund (kjente migrena komme med morrakaffen omtrent) og trenger å tenke litt anderledes på det her. Ærlig talt- det er jo DU som har valgt denne venninna som forlover- og så ble du overraska over at det blei ett og annet spik mot deg? jaja- sånn er det. Syns du tar veldig offerrollen her- snæpp out if it

Skrevet

Bytt forlover!- uansett om det er ment godt- er det din opplevelse av det i ettekant som er det tellende for deg! - Men det er mulig at du bør skaffe deg flere nye venner- for det hørtes ikke ut som om noen av de egentlig tok hensyn til hvordan du hadde det- .. nei skjerpings til venninner- det finnes utrolige mange flotte folk der ute. Lykke til med bryllup- talen til den nye forloveren din. og alt godt for dagen!

Skrevet

Hm... Jeg tror ogsaa HI var vel kjapp yil aa innta offerrollen her. Tipper forloveren har en annen versjon.

Skrevet

Jeg skjønner at du syntes dagen passet dårlig, men når skulle det ha vært da, siden dere reiste på feire etter det?

Jeg synes du høres litt sutrete ut. Et utdrikningslag skal passe for flere enn bruden. Det er ikke sikkert at forloveren din satt igjen med så mange helger å velge mellom når hun skulle finne en som passet for alle. Eller ville du heller hatt et utdrikningslag hvor f.eks bare to kunne komme?

Det med migrenen var leit, og det ødela sikkert mye for deg, men det var vel ikke forloveren din sin skyld? Jeg lurer på om du hadde like mye vondt i viljen din jeg? Siden det ikke passet så godt for deg denne dagen...

At festen tok litt av var vel ikke rart. Om du hadde vært i partyhumør så hadde du vel vært med på den delen du også.

Jeg har litt vondt av deg, men enda mer av forloveren og venninnene dine som jobbet hardt for å gi deg en morsom dag og måtte sse på at du var negativ og misfornøyd.

Skrevet

Amen til anonym 00:35!!

var akkurat det samme jeg tenkte.

Skrevet

Det at du fikk migrene og sånt var dumt. Jeg tenkte mer på at dersom det ikke var et sånt utdrikningslag DU ville ha så kjenner hun deg ikke godt nok til å være forlover. Jeg synes ikke utdrikningslag skal være utdritningslag, tvert imot. Det skal være en dag viet bruden med bare digge ting som hun blir glad av. Dersom jeg hadde opplevd noe sånt tror jeg faktisk jeg hadde byttet forlover og sagt klart og tydelig ifra. Det har ikke noe med hvor mye tid hun har brukt på å planlegge det eller hvor mye hun ville det skulle være bra; den passet ikke til deg. Og jeg hadde for øvrig også hatt vondt i viljen fra begynnelsen av hvis jeg ikke skulle få være med sønnen min etter tre uker, og det burde forloveren også tenkt seg til.

Skrevet

Ho har nok vore litt uheldig med planlegginga her, ja. Er heller ikkje så gira på utdriting, synes det skal vere koselig og kjekt for brura og.

Men når det er sagt, så skjønar eg ikkje kva godt det kan føre med seg å byte ut forlovaren som mange seier dei ville gjort, anna enn at du då vil såre denne veninna kraftig, og kanskje miste henne.

Det må jo vere ei god veninne, sidan du har spurt henne om å vere forlovar. Eg hadde i allefall vorte djupt såra om det hadde vore eg som vart skifta ut rett før bryllupet, og det hadde heilt sikkert endra veninneforholdet kraftig.

Ho har jo gjort dette i beste meining, kanskje var det slik at det ikkje kunne bli utdrikkingslag om det ikkje vart denne helga, og det opplevest jo som ei plikt for forlovaren å få dette til.

Om dette er ei veninne du vil behalde, synes eg du skal heve deg over at du vart skuffa. Snakk gjerne med henne om at du ikkje var heilt i form og i festhumør pga det med son din og migrene, for ho har nok heilt sikkert merka at du har vore litt sur. Det var vel eit desperat forsøk på å få deg i humør som medførte drikkepresset. Ikkje så kjekt for henne å ha mislukkast, så kan vere greit å få snakke ut om dette.

Så eg synes du skal gløyme dette trasige utdrikkingslaget, og sjå fram til den store dagen. Det er jo den som betyr noko i ettertid.

Lykke til med bryllupet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...