Gå til innhold

Hvilke matvarer unngår dere som ammer?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg unngikk ikke noe helt, men jeg kutta ned på melkedrikkinga..

Drakk ekstreme mengder til tider, og virka som gutten min fikk vondt i magen av det.. Ble bedre da jeg kutta litt...

Skrevet

Heihei

Har hørt og selv erfart at en bør kutte ned/ut

-løk

-brus

-erter,kål osv

Alt som gir luft i magen på deg selv!Ellers er det bare til å prøve seg frem:)

Skrevet

løk og druer...

Skrevet

Hei.

Jeg ammer ikke enda (babyen er ikke født enda), men jeg har lest noe om i en bare-spør-jordmor-bok at man bør være forsiktig med sterk mat når man ammer...

Skrevet

Jeg har tenkt litt på dette med sterk mat. Jeg elsker sterk mat, og ser ikke for meg at jeg kan slutte med det over natten.

Men hva med barna i land der de spiser mye sterk mat, f.eks india og thailand? Har de ungene konstant vondt i magen, eller er det bare en vanesak?

Skrevet

Noen reagerer på alt og noen reagerer ikke på noe. Eldste min reagerte kun på løk, men jeg måtte unngå alt som hadde løk eller løkpulver i og det er ganske mye når man først begynner å se etter... Det meste av mat KAN faktisk babyer reagere på, så det beste er å spise som normalt i begynnelsen og så heller tenke gjennom hva man nylig har spist hvis de får vondt i magen og så prøve seg frem.

Skrevet

Babyen min fikk utslett og mageknip når jeg hadde spist jordbær. Har hørt om andre babyer som også reagerer kraftig på jordbær.

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...