snart mamma til to gutter :-) Skrevet 24. august 2009 #1 Skrevet 24. august 2009 Jeg er en ganske stor jente fra før og er nå 9 uker på vei. Er det normalt å legge på seg mest tidlig i svangerskapet... ? eller er kommer det sann jevnt og trutt... noen med erfaringer.. Forrige svangerskap kastet jeg opp i 7 mnd og gikk opp "bare " 10 kg. Er det "normalt" at man går av seg alle kg igjen rett etter fødsel ? Tusen takk for svar :-)
2 blå :-) Skrevet 24. august 2009 #2 Skrevet 24. august 2009 Nå er jeg liten og spe men tror ikke d allti betyr noe. med første mann gikk jeg opp 15 kg og det 13 kg di første 32 ukene. Denne gangen har jeg gått opp 18 kg og er 40uker. Også denne gang gikk jeg opp 16 kg frem til uke 32. Så jeg har med andre ord lagt på meg det meste i beg. Men dette er nok veldig individuelt. Svigerinna mi som er stor i utgangspunktet la på seg 9 kg.
snart mamma til to gutter :-) Skrevet 24. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 24. august 2009 ok. Tusen takk for svar. Prøve å leve ganske sunt og trimme litt. Med tanken på at kg skal jo av igjen også. :-)
-68mamma Skrevet 24. august 2009 #4 Skrevet 24. august 2009 Er normalvektig (litt i overkant kanskje) og gikk opp 27 kg med førstemann - klarte bare ta av 17 av dem før jeg ble gravid med andremann 1,5 år senere - da klarte jeg å spise mer fornuftig og gikk "bare" opp 18 kg... Har brukt 2 år på å ta alt dette av - har ikke gått ned noe på amming noen av gangene, de kiloene som har forsvunnet lett har forsvunnet iløpet av fødsel og første to ukene med baby. Dersom jeg er heldig å bli gravid for 3.gang skal jeg være enda mer fornuftig og prøve å holde meg på makismum + 10 kg, vel vitende om at kiloene ikke forsvinner av seg selv hos meg.
snart mamma til to gutter :-) Skrevet 24. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 24. august 2009 Ok. Har hørt at amming skal hjelpe til å gå ned i vekt, men det er sikkert forskjellig det også fra person til person. Synes det å gå ned 17 kg er kjempe bra jeg :-) Da har du vært kjempe flink. i og med at jeg er stor fra før synes jeg det er ekstra ille å gå opp så mange kg nå.. blir jo så tungt. Blir vankligere å ta av kg ettersom mann blir eldre også .. jeg er 34 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå