Gå til innhold

Rødt kviselignende utslett i ansiktet, gutt 18mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er i god form, spiser vanlig, ikke feber eller nedsatt almenntilstand. Har ikke spist noe annet enn han pleier. Og i 5-6 dager nå har han hatt røde, kviselignende utslett på det ene kinnet. Kun 2-3 stk på det andre kinnet. (mot ca 20 på den ene) Ikke noe ellers på kroppen. Han fikk ku-melk 4 dager forrige uke, men ikke i helga. (har aldri likt det før nå). Utslettet ble ikke bedre i helga så jeg TROR ikke det er melka. Hva kan det være da?? Har lest om den 5.barnesykdommen, eller t.o.m vannkopper, men jeg mener vannkoppene er "større". Dattera mi hadde det for lenge siden men fikk kun noen få spredt på kroppen. Noen som kan svare meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min første tanke er myggstikk. Kan det være det han har fått? Halvparten av ungene i bhg til datteren min flyr rundt med store "kviser" i ansiktet i disse dager, myggen har plutselig dukket opp nå på slutten av sommeren etter å ha glimret med sitt fravær fram til nå. Myggstikk han vel holde seg i en ukes tid minst....

Skrevet

Tenner? Mye rart som skjer da;)

Skrevet

høres ganske likt ut som min sønn for tiden. men han har det kun på den ene siden av ansiktet. det er tre fire små kviseliknende greier på huden ved siden av den ene nesevingen. ser nesten litt ut som herpes utbrudd, men likevel ikke. de er for definerte hver for seg, som små kviser. spiser ikke noe nytt og drikker det samme. aner ikke hva det kommer av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...