Fiolinen Skrevet 24. august 2009 #1 Skrevet 24. august 2009 Takket ja til jobb tidligere i sommer. Har ennå ikke begynt, begynner om en uke. Er nå sikker på at jeg ikke vil begynne i jobben likevel pga praktiske problem hjemme. Kan jeg si nei nå, at jeg ikk etar jobben likevel eller er det ikke lov? Jeg har ikke begynt, heller ikke skrevet under kontrakt..selv om det er lenge siden jeg sa ja, har jeg ennå ikke fått avklart arbeidsdager eller sett noe til kontrakt. Burde ikke han fikset det?
svirrehodet Skrevet 24. august 2009 #2 Skrevet 24. august 2009 så lenge du ikke har skrivi under på noe, trenger du ikke begynne.. selv om en muntlig kontrakt skal være bindende har en jo ikke no "bevis" på at det har vært en muntlig kontrakt.. tror jeg ville prata med sjefen så fort som mulig ja.. eller får du jo bare ta jobben, og si opp med en gang.. er jo prøvetid, så er kortere oppsigelsestid der..
Gjest Skrevet 24. august 2009 #3 Skrevet 24. august 2009 Nei, det er ikke for sent. Og uansett om du hadde begynt og iløpet av prøvetiden funnet ut at det ikke var jobben for deg hadde det bare vært å si opp. Prøvetiden er til for begge parter, ikke bare for at arb.giver skal se om du er rett til jobben. Det er for dårlig at arbeidsgiver ikke griper inn og avgjør hvordan stillingen skal deles. Det tyder på dårlige lederegenskaper når han bare dytter fra seg problemer på det viset. Kontrakten trenger du strengt tatt ikke signere før den dagen du starter, men det er jo vanlig å sende kontrakt i posten i god tid før oppstart. Forstår godt at du ikke vil ha den jobben ... det høres veldig uryddig ut og sjefen har ikke gitt noe godt inntrykk. Vær forberedt på at han enten blir sur eller plutselig veldig ivrig på å løse delingen av arbeidstid. Så forbered deg på hvordan du skal reagere dersom han blir sur og usakelig. Lykke til!
Fiolinen Skrevet 24. august 2009 Forfatter #4 Skrevet 24. august 2009 Han sier vi må bli enig. Syns godt han kunne sagt at vi deler likt to faste dager, annnenhver fredag, f eks. Jeg vil ha klarhet. Jeg har HØRT fra andre at kontrakten er dårlig. Vi må bl a skrive under på å være tilgjengelig i tilfelle sykdom hos den andre når vi har fri, hvilket jeg tolker som om at jeg ikke kan reise bort, i praksis. I tillegg må vi vaske arbeidstøy selv...deter helsepersonell jeg skal jobbe som, syns deter litt drøyt å forlange.. Så har han mye ferie, rundt 7 uker. Selvstwendig....Jeg spurte hva som skjer med lønn da...da får vi fridager sa han, da får vi nok ikke lønn....Veldig gøy om all hans ferie faller på mine arbeidsuker(om det ikke blir deling). Jeg søkte jo på 50% stilling. Jeg har hørt så masse rart fra mange kanter nå, at jeg har bestemt meg for å ikke begynne, blir mer og mer sikker...Kan alltids jobbe som vikar andre steder. Men er sånn i tvil om at jeg skal få rykte på meg for å være kjip osv...
Fiolinen Skrevet 24. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 24. august 2009 Jeg får heller ikke tak i han på tlf. Nå er kontoret stengt men han svarer ikke på miobli heller..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå