skorpionfruen Skrevet 24. august 2009 #1 Skrevet 24. august 2009 Nå har jeg liksom ikke gått på do på en uke og når man er høygravid er ikke det noe særlig opplevelse i kroppen. Tok en spiseskjed lakserolje i dag for å håpe på at jeg skal greie å tømme tarmen. Dere som har tatt lakserolje før, hvor mye har dere tatt for å få virkning?
skorpionfruen Skrevet 24. august 2009 Forfatter #2 Skrevet 24. august 2009 Ingen som vet? Skulle gjerne vist om jeg skal tørre å ta en ss-skje til. Er 5-6 timer siden jeg tok 1 ss uten at jeg kjenner noe forskjell.
chiquetita Skrevet 24. august 2009 #3 Skrevet 24. august 2009 Jeg tok det da jeg skulle ha lillegutt for å få igeng rier uten hell, men er ikke sikker på hvor mange ss jeg tok. Tror det var 2 eller tre, det var iallefall helt fryktelig og jeg anbefaler deg det ikke. Men det er jo ikke godt med forstoppelse heller...
chiquetita Skrevet 24. august 2009 #4 Skrevet 24. august 2009 Jeg vet iallefall at virkningen kom lenge før det var gått fem/seks timer. Kom rimelig raskt
VinterSol+2 Skrevet 24. august 2009 #6 Skrevet 24. august 2009 du, ikke ta lakserolje. det kan ha uheldige bivirkninger! Kjøp deg heller en microlax på apoteket! Det virker bare lokalt i tarmen, og effekten kommer innen 15 minutter. god bedring:)
skorpionfruen Skrevet 24. august 2009 Forfatter #7 Skrevet 24. august 2009 Jeg vet jo at man skal være forsiktig med dette derfor jeg spør. Men blir ganske sliten av å ikke få tømt tarmen heller og det er også ganske smertefult. Hmm tror jeg prøver meg på en halv ss til da, det var jo en helt grusom konsistens. Vil jo ikke forurense hele systemet heller. Har noe slags avføringspiller også som jeg har tatt en del ganger tidligere i svangerskapet, men så nært termin vil jeg være så forsiktig som mulig. Regner med pillene er kraftigere enn lakserolje så tenkte å ta det litt forsiktig.
Anne-mor har nå 2 søte jenter Skrevet 24. august 2009 #8 Skrevet 24. august 2009 Om kroppen er moden(og klar for fødsel) kan lakserolje starte fødsel. Om kroppen ikke skulle være klar ender det ut i uttømming av tarmene. Forrige svangerskap tok jeg lakserolje da jeg var kommet til termindato, og det endte i fødsel. Jeg kan ikke kalle det styrtfødsel.
skorpionfruen Skrevet 24. august 2009 Forfatter #9 Skrevet 24. august 2009 microlax, er det veske eller tabletter? Tablettene jeg har hjemme heter dulcolax og tror disse også bare skal virke lokalt i tarmen, gjør ikke lakserolje det også dersom man bare tar litt?
Shiny84 Skrevet 24. august 2009 #10 Skrevet 24. august 2009 jeg har tatt en shot lakserolje, og virkningen (alså tarmtømming) har kommet i løpet av 3-4 timer........ mden har også fått en del maserier pga det. min jm sa at man ikke burde ta det, ettersom det fører til diare som gjør at man mister elektrolytter i blodet eller no, som kan føre til hjertestans........ det anbefales ikke å ta som gravid... kjøp klyx isteden
skorpionfruen Skrevet 24. august 2009 Forfatter #11 Skrevet 24. august 2009 Huff ja da får det bli med den ene skjeden, så håper jeg på at noe skjer, hvis ikke blir det hva annet apoteket har å by på i morgen. Har så mye luft i magen og det gjør ikke godt når dette skal prøve å passere... Blæææh
VinterSol+2 Skrevet 24. august 2009 #12 Skrevet 24. august 2009 microlax er en krem som du tar i endetarmen. lakserolje virker ikke lokalt i tarmen, fordi den inntar du via munnen. da må den gjennom hele systemet først. da kan du like gjerne spise sviskesuppe eller noe sånt, som er snillere med systemet ditt. med microlax, vil du kunne få ut en evnt "propp" som sitter i systemet, etc.
Huldretussa Skrevet 24. august 2009 #13 Skrevet 24. august 2009 Jeg har også ganske treg fordøyelse for tiden, og kjøpte en flaske duphalac på apoteket. De sa det var den gravide skulle bruke. Det funker greit! Holder systemet i gang - men ikke noen akutt virkning. Tar ca 15-20 ml om kvelden før jeg legger meg, og lar det virke gjennom natten. Funker fint for meg! Drikker Biola/Cultura i tillegg
skorpionfruen Skrevet 25. august 2009 Forfatter #14 Skrevet 25. august 2009 Til info tok jeg 1 ss og har enda ikke merket noenting. Ikke vært på do heller. Duphalac funker ikke så godt på meg, hvis man tar det hver dag og drikker 2 liter veske så hjelper det litt. Men akkurat nå skulle jeg gjerne hatt hjelp NÅ liksom, skal dra innom apoteket etterpå å forhøre meg om deres tips
Jahoo Skrevet 25. august 2009 #15 Skrevet 25. august 2009 Hei. jeg synes du bør si i fra til jordmor eller lege hvis du ikke har vært på do på så lenge.. Ring og få tips. Avføringen kan bli veldig stor og hard og du kan få vonde hemoroider av å trykke og sitte lenge.. Her er mitt tips.. Gå amok på plommer, svisker og kiwi. Ta en barneskje med laktulose hver kveld og drikk Biola. Så skal det nok bli orden på sakene.. Og du, prøv å drikke 2-3 liter vann om dagen og prøv og kutte ned på brødmat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå