Anonym bruker Skrevet 24. august 2009 #1 Skrevet 24. august 2009 jeg er 160 cm høy og veier 50 kg ganske nøyaktig..normalen min bruker å ligge p ca 55-57 kg. men nå har jeg altså gått ned over en måneds tid.. er dette lite? jeg vil legge på meg litt, men aner ikke hvordan jeg skal gjøre det.... jeg spiser jo som en hest allerede jo...både godis og all verdens ikke akkurat slankende miiddager. hvorfor går jeg ned så mye i vekt da?? kan det være et tegn på noe annet? vil ikke være SÅ tynn..
Anonym bruker Skrevet 24. august 2009 #2 Skrevet 24. august 2009 Hvis du har gått 5-7 kg ned i vekt, samtidig som du har spist som en hest..... da er del vel kanskje på tide å ta en tur til legen?!?? (evt få bedre selvinnsikt?) Ellers syns jeg jo ikke det høres avskrekkende tynt ut, på noen som helst måte- du er jo veldig lav også. Men du vet vel best selv om dette er en vekt som passer til din høyde eller ei..!??
svirrehodet Skrevet 24. august 2009 #3 Skrevet 24. august 2009 jeg er 10 cm høyere enn deg, og veier det samme..og har samme problem også.. jeg gikk til legen, og fikk respet på noen tabletter (som jeg ikke husker hva var) som skulle hjelpe meg opp i vekt.. men jeg ble gravid da, så aner ikke om dem hjelper.. foreslår du gjør det, da taes blodprøver og andre prøver også for å avdekke om det kan være andre årsaker..
Anonym bruker Skrevet 24. august 2009 #4 Skrevet 24. august 2009 hvis man skal slenge med leppa kan man la være å svare. hi
Anonym bruker Skrevet 24. august 2009 #5 Skrevet 24. august 2009 slenger ikke med leppa - sier bare at det ikke er det minste normalt å miste nærmere 10% av kroppsvekta iløpet av 30 dager, med mindre man sulter seg selv eller no... og siden du ikke har gjort det, er noe tydeligvis galt. Ergo bør du komme deg til legen! Hadde vært livredd om jeg plutselig gikk ned så mye iløpet av så kort tid, uten å ha forsøkt på det engang..... samme anonym som over her
millie+2klumper Skrevet 24. august 2009 #6 Skrevet 24. august 2009 jeg er 167 cm og 52 kg. Så ser ikke for meg at du er så avskrekkende tynn.. Sikkert helt fin? Men ville kansje tatt en tur til legen og sjekka hvorfor du raser ned i vekt ja..
Gjest Skrevet 24. august 2009 #7 Skrevet 24. august 2009 elin86 Hvilke tabletter fikk du?? sliter med vekten jeg også. Vil så gjerne legge på meg, men klarer ikke. Vil gjerne prøve noen tabletter jeg også. Hva heter de?
Anonym bruker Skrevet 24. august 2009 #8 Skrevet 24. august 2009 Sannsynligheten for at du spiser for lite er stor. Det hjelper ikke å spise usunne middager og godteri hvis det er alt du spiser. For å legge på deg, så må du følge mange av de samme rådene som de som skal slanke seg. Spis ofte og sunt. Skriv ned alt du har spist hver dag den siste uka og se om det egentlig virker som det er nok selvom du tror det selv.
babygullz <3 vilde Skrevet 24. august 2009 #9 Skrevet 24. august 2009 Mange bruker proteinpulver i forb.med vektøkning, dersom du tar dette i tillegg til din vanlige kost, vil du gå opp i vekt! Dessuten kan du trene;)
Anonym bruker Skrevet 24. august 2009 #10 Skrevet 24. august 2009 Syns ikke det hørtes så ille ut jeg, jeg er 166 og veier 49. Og jeg ser da helt normal ut, litt tynn kanskje, men ikke utenfor normalen.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2009 #11 Skrevet 24. august 2009 takk for alle svar er ikke så tynn at jeg ser skummel ut liksom nei..hehe men begynner å merke det mer og mer at jeg virkelig har blitt mye tynnere. så veide jeg meg i dag og da var jeg bare 50 kg. jeg har baby på 10 mnd da, som jeg ammer kun 1-2 ganger pr dag. kan det virke inn på vekta? men har jo amma mer før, så da skulle jeg vel heller lagt på meg når jeg trappa ned på amminga? får jo litt lite søvn og da. men det er bare så rart at det har gått så fort den siste mnd nå synes jeg. hmmm...må vel kansje bestille time hos legen imorra da..
Anonym bruker Skrevet 24. august 2009 #13 Skrevet 24. august 2009 skjønner det men spiser jo sunt også da, bare mente at jeg ikke spiser slanke mat liksom passer jo på å få i meg grønnsaker og frukt og fiber osv hver dag.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2009 #14 Skrevet 24. august 2009 jeg er 175 cm, og 53 kg, så da er jeg tynn åsså? men, jeg føler meg ikke så tynn akkurat. føler meg utrolig rund i kantene, og hater å gå på stranden i bikini, pga jeg virelig føler meg bollete. ingen spiseforstyrrelser, trøkker ned mat som om jeg skulle ha fastet i 100 dager. og er gravid med nr to (Og tenker virkelig ikke på å slanke meg, så det er sagt). men, bare sånn at du vet du ikke er "alene" med de tankene. burde snakke med en lege iallefall da :-)
Anonym bruker Skrevet 24. august 2009 #15 Skrevet 24. august 2009 jeg er like høy som deg og veier 48,ser helt vanlig ut. men har spinkel benbygning da. tror ikke du er for tynn
Anonym bruker Skrevet 24. august 2009 #16 Skrevet 24. august 2009 du er jo tynn, men ikke for tynn.... jeg er 160 og veier 55kg, skal slanke meg til 50 kg som jeg veide før jeg ble gravid
Anonym bruker Skrevet 24. august 2009 #17 Skrevet 24. august 2009 jeg er også 160 høy, og for noen år siden veide jeg 51 kilo, og fikk beskjed om at jeg var underærnert med klar beskjed om at jeg måtte legge på meg. Men det er nok ikke normalt å gå ned så mye på så kort tid, jeg ville nok gått til en lege for å ta noen prøver ja. Det kan jo være stoffskiftet eller noe
svirrehodet Skrevet 24. august 2009 #18 Skrevet 24. august 2009 jeg husker desverre ikke! fikk bare tatt ei pille før jeg fant ut at jeg var gravid, da kasta jeg dem gitt... men dem var på resept, så du kan høre me legen din. anbefaler deg å prøve andre ting først, dette ble siste utvei for meg.. er ikke særlig fan av piller, mye bedre om det kan gjøres naturlig
Anonym bruker Skrevet 24. august 2009 #19 Skrevet 24. august 2009 ehh 175 cm og veier 53 og du føler deg bollete? hva pokker skal jeg si som veier 66 og er like høy?? Og jeg selv mener jeg er ganske slank. Bør kanskje ta deg en tur til legen selv nn 21.08
Anonym bruker Skrevet 24. august 2009 #20 Skrevet 24. august 2009 hmm.. jeg er 170 kg og 53 kg.. jeg ER tynn.. 50 kg på 160 høres helt normalt ut!
Anonym bruker Skrevet 24. august 2009 #21 Skrevet 24. august 2009 Hvis du er i ferd med å trappe ned ammingen kan det faktisk spille inn på vekten.. Jeg har gått ned i vekt når jeg har sluttet å amme alle mine tre barn, har noe med stoffskiftet og hormoner å gjøre. Pratet med helsesøster om det en gang og hun sa at det er ganske vanlig at kroppen senker forbrenningen i ammeperioden for å sikre nok næring til melkeproduksjon, så når ammingen tar slutt øker forbrenningen igjen. Har funnet ut at det må være forklaringen hos med ihverfall, jeg har gått ned 5-6 kilo etter ammeslutt. Men du bør kanskje ta en tur til legen uansett å få sjekket opp i det, bl.a stoffskiftet kan slå krøll på seg etter et svangerskap pga hormonforandringene som skjer i kroppen. Kanskje trenger du medisiner...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå