Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 24. august 2009 #1 Skrevet 24. august 2009 så gjenstår det å se om det har noen effekt. Knøttet har vært skikkelig aktiv i magen helt siden jeg fikk nålene, men det kan jo være tilfeldig
2 Hærligheter! Skrevet 24. august 2009 #2 Skrevet 24. august 2009 Jeg har også tatt idag ) Mi har også vært mer aktiv enn ellers,nesten som hu driver å skal bryte seg ut av magen Men dette var bare modning.. Den uken jeg har termin,skal han prøve å sette i gang fødsel med å sette nålene andre plasser.. Spennende!!
kirsty*2barnsmamma Skrevet 24. august 2009 #3 Skrevet 24. august 2009 Blir spennende å se om det har effekt ja, håper det :-) Du får holde oss oppdatert!
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 24. august 2009 Forfatter #4 Skrevet 24. august 2009 NOE var det som skjedde i alle fall. Kom hjem etter noen timer og la meg på sofaen og da kom DE sinnsyke menssmertene. Hadde vondt konstant i nesten 2 timer og noen ganger trodde jeg nesten at jeg hadde rier (men skjønte jo at det ikke var det). Vondt helt nederst i magen og i ryggen. Lå der og pusta og peste og syntes temmelig synd på meg selv. Fikk varmeflaske på magen og det hjalp. Så etter en stund tenkte jeg at jeg skulle prøve å gå litt rundt og VIPS så var alle smertene helt borte... Veldig sær opplevelse, og må si jeg nå gruer meg til de VIRKELIGE smertene... men jeg får vel bare si at jeg tror det var akupunkturen som hjalp. Jeg har hatt sånne vondter før, men ikke SÅ vondt! Uansett er jeg litt glad det stoppet opp. Har ikke heeelt tid til å få baby akkurat i kveld, jeg har jo oppkjøring på torsdag, og ikke har jeg pakket bagen. Og bilen står fortsatt på verksted. Og ikke har vi kjøleskap... Nei, jeg har planer om å få en septemberbaby, så knøttet får vente til neste tirsdag. Ny runde modningsaku neste mandag. DA kan det godt sette i gang
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 25. august 2009 Forfatter #6 Skrevet 25. august 2009 Ei som heter Elise som jobber på Akinonsenteret i Bergen
puttelutten <3M&M<3 Skrevet 25. august 2009 #7 Skrevet 25. august 2009 lurer på om jeg å skulle tatt en runde med akupunktur - er såååå lei nå!! Men det er vel kanskje litt sent allerede? 4 dager til termin - vil bare IKKE gå på overtid denne gangen også!! *utålmodig* Er fra Bergen jeg også, så Frøkna? Hvor er Akinosenteret og hva kostet behandlingen?? Håper akupunkturen hjelper og du får en lett fødsel
2 Hærligheter! Skrevet 25. august 2009 #8 Skrevet 25. august 2009 I går kveld lå jeg også med DI mensensmertene,kynnere til tusen!! Enkelte ganger måtte jeg puste meg gjennom disse.. Har hatt det frem og tilbake i hele natt.. Er det dette som kalles maserier?? Uansett,dette har hvertfall jeg tro på!!!!!!!!!
gizmo78♥ har fått baby:-) Skrevet 25. august 2009 #9 Skrevet 25. august 2009 Hvilken uke starter man med modningsakupunktur....lurer på og ta det jeg også når det nærmer seg......er 32+6 nå.
2 Hærligheter! Skrevet 25. august 2009 #10 Skrevet 25. august 2009 Her hvor jeg går,starter di fra uke 37!
Marbella Skrevet 25. august 2009 #11 Skrevet 25. august 2009 Bestillte time idag, men det er for og sette igang fødselen, har 7 dager igjen nå.....så lei.... Håper det er effektivt, har ikke vært før på modningsakupunktur
Linsy&snart 2prinsesser Skrevet 25. august 2009 #12 Skrevet 25. august 2009 Nå har jeg også bestilt modningsakupunktur På Familieklinikken i Oslo hos jordmor Mille Det anbefales visst å starte i uke 35... Manuellterapeuten min har sagt at han kan sette nåler på visse punkter i rygg/ nakke når terminen nærmer seg og jeg føler meg klar for fødsel! Men det jeg lurer på er hvor mange nåler som settes for modning, og hvor? Kan man bli uvel, eller er det kun smerter i magen og sammentrekninger/ maserier/ kynnere man får etterpå? Burde man ta det med ro samme dag man tar det? Hvordan har formen til dere andre vært etter modning?
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 25. august 2009 Forfatter #13 Skrevet 25. august 2009 puttelutten&gutten m spire: Akinon ligger i Sverres gate. Gå gjennom kinoen (KP) og ut på baksiden og så bare rett opp gata der så ligger det på høyre side. Ring 95181888 eller 55902618 og spør etter Elise Raknes. Det kostet rundt 300 kr. Vanligvis er det et førstekonsultasjonspris på 580, men ettersom det "bare" var modningsaku så fikk jeg det til vanlig pris. De begynner vanligvis i uke 36 eller 37 og har en gang i uka. Ukene før termin får man nåler for modning, men om man går over kan hun sette nåler for å sette i gang fødselen og hun sier at om man responderer bra til akupunktur så går det sjelden mer enn et døgn før fødselen starter etter det. Jeg fikk nåler: mellom øyebrynene, ovenfor venstre håndledd, en under navelen, en i ryggen, en på den ene leggen og en mellom tærne på den andre foten (den på tåa gjorde litt vondt). Er spent på neste behandling
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå