A1exandra89 Skrevet 24. august 2009 #1 Skrevet 24. august 2009 Jeg har født for 4 dager siden. Og jeg har sydd ca 7 eller 10 sting ca tror jeg, hvor lang tid tar det før stinga gror? og tisse normalt? og når brukte dere å slutte med å dusje nedenti? og bare generelt etter fødselen, når har dere tørt å ha samleie igjen?
LRMG2 Skrevet 24. august 2009 #2 Skrevet 24. august 2009 Å sting er skikkelig vondt når man tisser! Jeg mener å huske at det var ganske sårt og vondt i nærmere 2 uker, men så plutselig var det borte. Hadde sex etter 6-8 uker tror jeg - det var ikke noe problem da, annet enn at det var sårt og vondt som forentet. Du bør i allefall vente til du har sluttet å blø.
Marbella Skrevet 24. august 2009 #3 Skrevet 24. august 2009 Jeg trodde at ingenting skulle værken inn eller ut der nede etter at jeg fikk nr 1....ble sydd 10 sting, tror det var ganske sårt i 14 dager, lurer på om jeg ikke hadde en flaske vann stående som jeg helte på når jeg tisset, fordi det svidde så. Ventet 8 uker før jeg hadde sex, men til meg hadde de sydd stingene så stramt at de merket jeg et par år før de forsvant..... Gikk mye bedre med nr 2 og satser på at det gjør det med nr 3 også
Tøssa Skrevet 24. august 2009 #4 Skrevet 24. august 2009 vet ikke hvor mange sting jeg sydde, de holdt nå på i nesten to timer etter fødselen da jeg hadde vaginalrift...altså sprakk innover ikke bakover...brukte den "håndusjen" som var på sykehuset alle 5 dagene jeg var der. Merka egentlig ingen svie når jeg tissa, så vann hjalp visst bra, men var jo veldig hoven og tok vel nesten to uker før jeg kunne sitte helt normalt...har sett at flere av stinga har kommet ut nå 19 dager etter fødselen så det har vel grodd, men føles fortsatt sårt tidvis om jeg går mye så vet ikke helt... Har vært såpass vondt i ettertid at jeg igrunn på nåværende tidspunkt tenker at jeg aldri vil ha sex igjen eller putte noe som helst inn den veien...men det vil vel endre seg når det ikke er vondt lenger vil jeg kanskje tro...
Snartmammatilto :-) Skrevet 24. august 2009 #5 Skrevet 24. august 2009 Det svir litt når du tisser, men som flere har nevt her, hjelper det å helle på litt vann mens du tisser. Alternativt kan du tisse i dusjen (litt ekkelt, men det går...) Stingene går bort av seg selv. Du kan ha sex igjen når du har sluttet å blø, det anbefales å vente seks uker. Det kan også være litt rart til å begynne med. På grunn av hormonene dine, kan du være litt tørr og sår til å begynne med. Jeg følte meg litt "følelsesløs" og nummen der nede til å begynne med. Men det bedrer seg etter hvert! Stingene skal ikke hindre deg i å leve normalt etter en stund. I såfall har jordmoren gjort en dårlig jobb!
koala Skrevet 24. august 2009 #6 Skrevet 24. august 2009 Min erfaring er at den første uken ble det vondere for hver dag som gikk men så snudde det og ble bedre og etter to-tre uker var det ikke vondt. Bra tips er å blande flytende grønnsåpe og lukent vann i ei balje og sitte 10 min. oppi balja, desinfiserer sårene åg lindrer etterpå (kan svi litt når du setter deg men går over). Etterpå lufttørker du/hårføner skrittet. Hadde ikke lyst på sex før etter 3 måneders tid og gruet litt før første gang men gikk veldig fint. Med andremann var vi litt kjappere ute men da hadde jeg ikke blitt klipt og dermed ikke sydd så mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå