Anonym bruker Skrevet 24. august 2009 #1 Skrevet 24. august 2009 Har nå bodd i Stavanger hele mitt 23 årige liv, og har alltid visst at jeg ville flytte herfra, om ikke for bare en liten stund. Planen var å flytte neste høst da jeg og min samboer skal begynne på studier, men jeg har blitt gravid. Min samboer innstillte seg automatisk på på bo her videre, men jeg tror rett og slett ikke jeg klarer det! Vet at det er mye bedre å bo nærme familien hvis vi skulle trengt barnevakt og sånt, men jeg er virkelig bare så drittlei Stavanger! Hva hadde dere gjort? Noen som har lignende erfaringer? Hadde satt pris på svar
Anonym bruker Skrevet 24. august 2009 #3 Skrevet 24. august 2009 vi bodde i oslo da jeg ble gravid, men flyttet til stavanger før jeg fødte.. pga familien (min, heh..), vi ville ikke oppdra en unge midt i oslo (vi hadde litt dårlige erfaringer med oslo, og syntes utkanten av stvg virket tryggere for vår del). Og jeg hadde virkelig ikke klart meg uten mamma, pappa og resten av familien den første tiden.. uansett.. at dere flytter dit nå, betyr jo ikke at dere må bo der resten av livet.. går jo an å bo der i noen år, og så flytte tilbake
Anonym bruker Skrevet 24. august 2009 #4 Skrevet 24. august 2009 Jeg kommer ikke herfra, men har bodd i Oslo i 10 år. Vi venter vårt første barn om 2 måneder, og jeg ser ingen grunn til å flytte hjemover fordi vi skal ha barn. De fleste jeg kjenner her har ikke familie i Oslo, og de klarer seg fint uten familie som barnevakt. Det er så klart tyngre enn om man har familie i nærheten, og mange velger å flytte nærmere familien når de får 2 el 3 barn, men det er nesten en avveiing dere må ta. Hvorfor ikke flytte til Oslo for å studere (er jo litt mer å velge i på universitetet her) og så kan dere jo flytte hjemover igjen når dere er ferdigutdanna om noen år? Flyturen tar bare 55 min, og det kan jo tenkes at ivrige besteforeldre tar turen av og til for å være sammen med barnebarnet slik at dere får noen frikvelder, det er veldig vanlig i min vennekrets ihvertfall.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2009 #5 Skrevet 24. august 2009 Når dere sitter der med baby vil du ikke en gang huske at du har vært lei Stavanger. Er liksom ikke det livet vil handle om fremover:-) Du vil bare være glad å få primærbehovene som søvn, en dusj osv.dekket innimellom. Veldig greit med familie i nærheten! MEN ikke misforstå, det er et under uten like å bli mamma:-)
Anonym bruker Skrevet 24. august 2009 #7 Skrevet 24. august 2009 Takk for svar, det hjelper å høre anders erfaringer. Må nesten bare finne ut om det er verdt det. Og angående Klepp tror jeg ikke det kommer til å skje, er en storby jente, hehe
serin@ Skrevet 24. august 2009 #8 Skrevet 24. august 2009 Jeg er ikke den rette å spøre, for etter noen år vekke fra Stavanger, så ELSKER jeg stavanger ) Ingen planer å flytte vekk herifra på noen år, om jeg i hele tatt vil flytte vekk igjen... Men jeg trengte å komme vekk for å kjenne at det er dette som er byen min! Kom hjem når sønnen min var 1,5 år, ikke angret et sekund! Uansett, lykke til...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå