Gå til innhold

Vinterbarn, kjøper dere vinterdress i minste str?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom nå på enlitt tullete problemstilling;)

Men den første mnd tenker jeg at den lille ikke skal så mye ut av vogn/hus uten om til fra bil, og at det ikke er nødvendig med annet enn ullklær og god pose i vogna. I bil blir det fort for varmt i tykk dress.

Men så kom jeg på at jeg må følge storebror i bhg (200m unna), og at det kanskje er enklest å bære ungen i bæresele..(har en snarvei ned en trapp i stedet for en lang glatt bakke med vogn).

Ble så usikker på om jeg skal kjøpe en tykk og god vinterdress str 56. Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enten tykk vinterdress eller superundertøy + strikkedress/fleecedress + vindtettdress. (lettere å regulere varmen med lag på lag)

Skrevet

Har lurt på det samme..Jeg har kjøpt JOHA ullbody,strømpebukse og ulldress til å ha over der igjen,men er litt usikker på når jeg faktisk skla bruke den, for det blir jo for kaldt hvis man bare ha den når man bruker bæresele og for varmt å ha den på i voksiposen i vognen ..Må kansjke ha en tjukk vinterdress over der igjen hvis man skla bære?

Skrevet

Til 1 mannbrukte jeg vinterdress i str 56, men kun body og strømpebukse under, i skinnfellen i vogna. Ellers gikk det mye i strikkadress, men den er jo ikke mye vindtett. Kommer nok til å brukemye dress i vinter tror jeg. Har termin 22 januar:)

Skrevet

Jeg har kjøpt en vinterdress i str 62. Har også en deilig myk og god dress i str 56, men det er ikke slik "bobledress" Har også en dyktig svigermor, som strikker masse ulltøy. De første månedene regner jeg med at babyen ligger i vogna, eller er med på turer til og fra en varm bil.

Men til deg som skal ut og gå med bæresele: En tykk god vinterdress høres greit ut. Man kan også regulere hva man har under den ut i fra temperaturen.

Skrevet

Det er vist bare meg som er uenig her. Jaja :-)

Jeg hadde virkelig ikke kjøpt bobledress til en bitteliten en. Armene står jo rett ut på de da ;) He,he, kledde opp eldstemann i bobledress når han var 7 mnd, og til og med da ble han liggende i Seigemann-positur. Det jeg har brukt kjempemasse (hare hatt en november-baby også) er det de kaller kjøredress. De er gjerne i dobbel fleece e.l. om myke og bevegelige. Jeg har en fra hm i "bamsestoff" og fleecefor. Brukte den masse gjennom vinteren. I Babybjørn hadde hun på den dressen, og ulltøy under, og ble aldri kald. (Men vi gikk jo 200m og sånn som du sier) Dessuten er det viktig med ei god lue, siden de mister mesteparten av kroppsvarmen gjennom hodet ( er det 90% tro?) Så bortsett fra at de alltid skal ha noe på hodet kan du kle dem ganske likt som deg selv. Det er verre for babyen å bli for varm enn for kald :)

Skrevet

Jeg er enig med lykketrollet - etter å hå prøvd ut både det ene og det andre med førstemann kom jeg fram til at tykke vinterdresser ikke er noe særlig for små babyer. Stivt og "fluffy" . Køredress funker perfekt med ull under! Man skal jo heller ikke ta de minstemed ut dersom det er for kaldt.

Skrevet

Jeg er enig med deg Lykketrollet :)

Jeg hadde kjøpt en sånn kjøredress, hvertfall i størrelse 62 slik at det er god plass i den. På den måten kan man bare ha mye ull under den hvis det er veldig kalt. Og den kan samtidig brukes i bilen. Men det som passa best for oss var å bruke strikkaklær i bilen. Da ble kinaputten aldri klam.

Første tykke vinterdressen vi fikk i hus var størrelse 74, så før det klarte vi oss godt uten.

Hvis det skulle være minus femten ute eller mer så skal man jo helst holde seg innendørs. Og når dere går til bh i så kaldt vær så burde du uansett ta vogna slik at babyen blir utsatt for minst mulig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...