kul mage Skrevet 24. august 2009 #1 Skrevet 24. august 2009 Flere enn meg som sliter med dette? Jeg er 33 uker nå og har strevd i flere uker med at jeg får dotter i ørene. Eneste måten å få det til å gå over er å legge seg ned. Men så kommer det tilbake etter en tid. Fysioterapeuten mener det skyldes at trykket i kroppen endrer seg med graviditeten. Mener å huske at det var slik i første svangerskap også. Er vel ikke noe å gjøre med, men hadde vært ok å vite om flere har det sånn? Det er veldig plagsomt og slitsomt, føler som at jeg går og roper hele dagen for stemmen høres så annerledes ut, he he.
nesten30 Skrevet 24. august 2009 #2 Skrevet 24. august 2009 slimhinnene i bihuler/svelg/ører kan forandre seg litt under svangerskapet. Det kan derfor hjelpe med nesespray for å få bort dottene i ørene. Som gravid er det jo begrenset hvilken nesespray en kan bruke, men hyperton saltvannsspray kan være effektiv! Det er det samme som sjøvann, og få ting åpner opp så godt som sjøvann. I tillegg kan det være lurt å sove med en ekstra pute om natten for å forebygge trykkforandringer i ørene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå