Anonym bruker Skrevet 24. august 2009 #1 Skrevet 24. august 2009 Jeg har regnet litt på bidragskalkulatoren. Min x betaler bidrag til meg for to barn. Han har to barn til i nytt forhold, og dette har svekket bidragsevnen hans litt, utifra den inntekten han oppgir. Dersom jeg legger inn at han har 3 barn i det nye forholdet så får jeg opp at han har kr 0 i bidragsevne, hva? Hva om han får ett barn til da, får jeg ingenting i bidrag da?
Anonym bruker Skrevet 24. august 2009 #3 Skrevet 24. august 2009 Mon tro om det ikke da er slik at NAV utbetaler et bidragsforskudd og mannen opparbeider seg bidragsgjeld?
Anonym bruker Skrevet 24. august 2009 #4 Skrevet 24. august 2009 Da får du fra nav, men da er det bare minstebidraget du får.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2009 #5 Skrevet 24. august 2009 Men, anonym 20:53, vet du om x'en da opparbeider seg bidragsgjeld?
Anonym bruker Skrevet 24. august 2009 #6 Skrevet 24. august 2009 Man opparbeider seg bidragsgjeld ved å ikke betale bidrag man skal betale. Har man 0 i bidragsevne så trenger man ikke betale bidrag, og da opparbeider man seg selvsagt ingen gjeld ved å ikke betale noe.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2009 #7 Skrevet 24. august 2009 Ok, takk for svar... Noen som forresten vet hva minstebidrag fra nav ligger på?
Anonym bruker Skrevet 24. august 2009 #8 Skrevet 24. august 2009 Kommer an på din inntekt. Dess lavere, dess mer. Har du kun OS så vet jeg hvertfall at du får 1350 i forskuddet NAV utbetaler.
mitt hjerte ❤ mitt liv Skrevet 24. august 2009 #9 Skrevet 24. august 2009 tror det ligger på 1300-et eller annet...
Anonym bruker Skrevet 25. august 2009 #11 Skrevet 25. august 2009 Før opparbeidet man seg bidragsgjeld hvis man ikke betale en viss prosent-del av brutto inntekt, enten man da hadde nok igjen å leve for eller ikke. Med de "nye" reglene faller bidragskravet bort om man ikke har økonomisk evne til å betale noe. Det er altså slik at bf og hans nye barn skal være garantert et visst minimumsbeløp å leve for uten at han opparbeider gjeld. Slik det NATURLIGVIS har vært for bm i minst 40 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå