Gå til innhold

kr 0,- i bidragsevne? (samme som aleneforeldre)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har regnet litt på bidragskalkulatoren. Min x betaler bidrag til meg for to barn.

Han har to barn til i nytt forhold, og dette har svekket bidragsevnen hans litt, utifra den inntekten han oppgir.

Dersom jeg legger inn at han har 3 barn i det nye forholdet så får jeg opp at han har kr 0 i bidragsevne, hva?

Hva om han får ett barn til da, får jeg ingenting i bidrag da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mon tro om det ikke da er slik at NAV utbetaler et bidragsforskudd og mannen opparbeider seg bidragsgjeld?

Skrevet

Da får du fra nav, men da er det bare minstebidraget du får.

Skrevet

Men, anonym 20:53, vet du om x'en da opparbeider seg bidragsgjeld?

Skrevet

Man opparbeider seg bidragsgjeld ved å ikke betale bidrag man skal betale. Har man 0 i bidragsevne så trenger man ikke betale bidrag, og da opparbeider man seg selvsagt ingen gjeld ved å ikke betale noe.

Skrevet

Ok, takk for svar... Noen som forresten vet hva minstebidrag fra nav ligger på?

Skrevet

Kommer an på din inntekt. Dess lavere, dess mer. Har du kun OS så vet jeg hvertfall at du får 1350 i forskuddet NAV utbetaler.

Skrevet

tror det ligger på 1300-et eller annet...

Skrevet

Før opparbeidet man seg bidragsgjeld hvis man ikke betale en viss prosent-del av brutto inntekt, enten man da hadde nok igjen å leve for eller ikke.

Med de "nye" reglene faller bidragskravet bort om man ikke har økonomisk evne til å betale noe. Det er altså slik at bf og hans nye barn skal være garantert et visst minimumsbeløp å leve for uten at han opparbeider gjeld. Slik det NATURLIGVIS har vært for bm i minst 40 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...