Gå til innhold

Bakteriell infeksjon i livmorhalsen?FLAGYL 400mg?


Maligima

Anbefalte innlegg

Var på sykehuset idag å tok celleprøve..

Er 17+3 men legen min kom ikke ordentlig til siden livmormunnen min vist var bakovervendt så ble henvist til sykehuset.

 

Der ble eg møtt av en eldre svensk lege.Han ba meg legge meg på benken og begynte den ubehagelige gu.

Han sa til meg at jeg hadde en del utflod og jeg kommenterte det me at det er jo normalt i graviditet pga ph verdien går opp og ned i hytt og pine.

Han spurte om eg var blitt operert i livmoren og eg svarte nei.

Fortalte han at vi skulle på ul om 2 uker og gledet oss veldig.

Han svarte at det så ut som eg hadde en bakteriell infeksjon i livmorhalsen,men det var normalt for en som var gravid eller som hadde født!Kansje samboeren min også var smittet så han skulle skrive ut resept.

 

Vips så var det over og kledde på meg og satt meg i stolen.Han begnte skrive ut en resept på FLAGYL 400mg mens han spurte meg hvilken prevensjon eg brukte!

Stusset litt før eg svarte "før eg ble gravid?da brukte eg p-pillen"

Han svarte "nå da"eg så rart på han og deretter ned på magen min å sa,"eg e jo gravid nå"

Han så på meg,lo litt for å overvinne den pinlige stunden.

Han stemplet resepten og sendte meg til apoteket

 

På apoteket tillot eg meg å spørre hun bak kassen om eg kunne bruke denne repepten.Hun slo det opp og det sto at det ikke var anbefalt å bruke verken under amming eller graviditet.

 

Kjente eg ble skikkelig forbanna.Kordan kan leger på ett sykehus være så fjern at de glemmer at de undersøker en gravid kvinne og gir henne medisin som hun ikke BØR ta!

Vet ikke om jeg skal ta de pillene jeg!

Har time hos legen min på onsdag og tar nok ingenting før det er bekreftet om det i det hele tatt er en infeksjon,for ingen prøver ble tatt på sykehuset!

 

Noen som har vært i samme situasjon som har tatt disse eller andre piller?

Håper på svar!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Hvis du ikke allerede har fått beskjed om at disse ikke skal tas når du er gravid: KAST DE!

 

Jeg fikk flagyl i begynnelsen av et svangerskap og spontanaborterte noen dager senere.. (Mest sannsynlig på grunn av tablettene)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...