♥tosmåtroll♥ Skrevet 24. august 2009 #1 Skrevet 24. august 2009 Når startet dere med mme? Hørt av flere at di startet nokså tidlig for å få barnet til å sove bedre på natten....noen med erfaring?? Min lille er bare 5 uker...men tenkte kansje å begynne rundt 3 mnd?Han liker best å sove bare halve natten... ) Er dette for tidlig med mme?
Sånn kan det gå Skrevet 24. august 2009 #2 Skrevet 24. august 2009 Det er helt normalt for en så liten baby å ikke sove hele natten. Om han legger på seg som han skal så er det ingen grunn til å bruke mme i det hele tatt.
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 24. august 2009 #3 Skrevet 24. august 2009 Hvis du gir morsmelk trenger du ikke å gi mme i det hele tatt. Veldig få på 5 uker som sover natten gjennom uten å få mat, enten det er mm eller mme.
-MtG- Skrevet 24. august 2009 #4 Skrevet 24. august 2009 Så lenge du har nok melk selv så er det ikke noen grunn til å starte med mme i det hele tatt. Hva mener du med halve natten da? Hvor lenge sover han og hvor mye spiser han om natten?
TøffiTrynet☠ Skrevet 24. august 2009 #5 Skrevet 24. august 2009 Hvis du har nok melk i brystene og ammingen ellers går greit, og han legger fint på seg er det ingen grunn til å begynne med mme i det hele tatt. Mme er jo for mødre som av en eller annen grunn ikke får til ammingen... Jeg begynte med mme da eldste min var 4 mnd. Da hadde han ikke lagt på seg på over en mnd. Jeg hadde rett og slett ikke nok melk. Neste fikk mme fra starten av, fordi han ikke fikk til sugingen, og jeg ikke fikk til å pumpe. Så jeg vil bare anbefale deg å amme så lenge som mulig. Du er heldig som kan det! Og det er absolutt ikke noe automatikk i at de sover lenger når de får mme. Spebarn våkner gjerne om natten. Sånn er det bare. Lykke til videre!
♥tosmåtroll♥ Skrevet 24. august 2009 Forfatter #6 Skrevet 24. august 2009 Jeg har melk nok ja...til tre helst... ;-) Nei,skal høre på dere å amme så lenge som mulig...har bare et par venninner som anbefalte meg å starte med mme tidlig for å få bedre søvn...men hvis det ikke stemmer uansett så tror jeg ikke jeg begynner med det før jeg evnt må! Takk for svar dere )
♥tosmåtroll♥ Skrevet 24. august 2009 Forfatter #7 Skrevet 24. august 2009 Han sover forresten til mellom 3-5(legger han da rundt 24.00) om natta, for å så vokne for å få pupp, og vil deretter IKKE sove igjen! Han er jo kjempe flink å sover lenge om gangen,men litt plagsomt å stå opp kl. 4 liksom....Har fått beskjed av min kjære mor om å ikke gi meg, og la han ligge...bare gi tutt og trøst...men synes liksom det er vanskelig også...
Storesmurf+Lillesmurfene Skrevet 24. august 2009 #8 Skrevet 24. august 2009 åh, ikke hør på de! du har melk nok, ver glad for det! melka di er veldig viktig for lille barnet ditt den beste maten barnet ditt kan få..vanlig å fullamme til 4-6 måneder det er mange som må ty til mme fordi de ikke får til amminga eller har for lite melk..det er eneste grunnene egentlig at du burde bynne med mme håper det går bra med dere, og heldig du som har melk til 3! jeg hadde problemer i starten med for lite
Ranveig R Skrevet 24. august 2009 #9 Skrevet 24. august 2009 Dersom babyen din er fornøgd og legg på seg som han skal er det ingen grunn for å begynne med mme. Babyen har det best med berre mm, så lenge du har nok ) Det er mange myter rundt baby/søvn, det er slett ikkje sikkert babyen søv bedre om natta når han får mme, ei heller når han begynner med fast føde. Det er meir vanleg enn uvanleg at babyen er våken ein eller fleire gongar i løpet av natta heilt fram til rundt 6 mnd alder.
Gjest Skrevet 24. august 2009 #10 Skrevet 24. august 2009 Har aldri gitt mme. Det er mye arbeid med små babyer...
Dr. Google Skrevet 24. august 2009 #11 Skrevet 24. august 2009 Datteren min sover likt uansett om hun får mme eller mm. Vi prøvde, for å se om tipset stemte, det gjorde det ikke. Det aller beste er å kun amme, hvis du kan :-)
Gjest Skrevet 24. august 2009 #12 Skrevet 24. august 2009 Ga aldri mme med første mann.... Med 2.mann begynnte jeg med mme da hun var 3 mnd, men det fordi hun sugde så dårlig så jeg mistet melk og hun la ikke på seg... Ikke begynn m mme uten grunn.... Er så mye bra stoffer i mm at om du kan amme, velg heller det....
Gjest Nydelige Christina&Nathalie Skrevet 24. august 2009 #13 Skrevet 24. august 2009 Hvis du føler for å gi en flaske mme om kvelden så gjør du det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå