Gå til innhold

Småblødning og farget utflod


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde noen småblødninger i går og i dag har jeg farget utflod, lys brun på farge. Var på legevakten i går, og legen sa at alt så greit ut, men tok ingen ultralyd, bare kjente innvendig og spurte litt og sånn... Synes ikke det stopper opp, og begynner å bli litt bekymret, skal jeg ringe legen igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du har sex, så kan det være at blodårene på morkaka har bristet, dette er ikke farlig!

 

Jeg hadde det samme som deg, og oppsøkte legen. Hun tok UL da, og alt så bra ut. Om du er veldig bekymret, da må du bare be om UL og fortelle at du er veldig bekymret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke la deg avfeie av lege/jordmor med at dette er vanlig! Det ble jeg, og jeg har gått og vært nervøs i flere uker nå. Fikk meg liksom ikke til å forlange en undersøkelse da jeg ringte. Og jeg var i tlf to ganger ang dette, en gang med lege og en gang med jordmor. Virket som om legen syns dette var rutinesak, men det er det ikke for oss, og det er vi som skal leve med engstelsen!

 

Altså, bare for å være klar, det ER vanlig å ha litt blødninger og/eller farget utflod, men når man føler seg uvel med det, det er DA man ikke skal la seg avfeie, da skal man forlange en undersøkelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd MA før jeg ble gravid med nr 1. Da jeg var gravid med nr 1 hadde jeg småblødninger i uke 6 og i uke 11, men alt stod bra til. :-) Det som var annerledes da jeg mistet var at da jeg tok meg på magen der livmoren ligger var det veldig sårt. Hvor langt er du på vei? Kanskje du kan spørre om det er mulig å lytte etter hjertelyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12+1 i dag, har fremdeles farget utflod og liker det ikke... vil gjerne bli sikker på at det fremdeles er liv inni der, har lite lyst å gå i fem-seks uker og så få vite at det er dødt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var til lege i dag med mistanke om svineinfluensa, fortalte da i samme slengen om småblødning og farget utflod, og hun sa at hun kunne se om hun fant hjertelyden, hvis hun ikke fant den betydde ikke det at noe var galt, men hvis hun fant den betydde jo det at alt er greit... Litt leting, men hun fant den til slutt, så da vet jeg at det er et lite hjerte som banker inni der - det er godt å vite! Slapper av igjen nå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra! :-)

Småblødnigner pleier å være normalt og helt ufarlig, men er jo godt å slippe å bekymre seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har småblødninger hver eneste gang vi har hatt sex eller dersom jeg gjør noe uvant med underlivet (f.eks når jeg har svømt, ridd, klatret på noe eller kjørt båt i krappe bølger). Første gangen jeg blødde var det ganske mye, fikk raskt legetime for jeg hadde jo lest om SA, men legen avfeide det med skjøre blodkar i sjeden/livmorhalsen. Senere har det vært mindre blod, noen dråper bare. Kjedelig at jeg blør så lett, men er ikke bekymra lenger, for jeg er garantert gravid fremdeles!

 

Var også skikkelig plaga med illeluktende utflod en stund, men det fikset seg etter en kur med Vivag kapsler mot ubalanse i bakteriefloraen i sjeden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...