Ildfluå Skrevet 24. august 2009 #1 Skrevet 24. august 2009 Jeg ser at det finnes en babysense pustemonitor som man legger under madrassen til babyen. Den skal gi beskjed dersom barnet ikke puster eller at pusten blir ugjevn. Bare lurer på om noen har erfaringer eller hørt noe om denne? Og om dere skal bruke det
nesten30 Skrevet 24. august 2009 #2 Skrevet 24. august 2009 Har såvidt hørt om det, men har ingen plan om å investere i det.
Marsmammaen:) Skrevet 24. august 2009 #3 Skrevet 24. august 2009 Har tenkt på det ja... Men det koster jo trundt to tusen :/ Litt dyrt og vet ikke om man egentli trenger det. Men de skal være veldig pålitelige, aldri feilalarmer=) Sikkert greit om man er litt smånærvøs av seg... Absolutt en bra invistering, egentlig...
KR0705 Skrevet 24. august 2009 #4 Skrevet 24. august 2009 Jeg fikk en gutt i uke 29. Mot slutten av sykehusoppholdet hans lå han på en sånn madrass. Jeg hørte med de om de anbefalte en slik madrass når jeg kom hjem. De frarådet det på det sterkeste. Man blir så avhengig av en slik madrass og i tilegg så kan den vasle uten at noe er galt. Jeg var veldig i tvil, men endte med at vi droppa det. Grunnen til at han lå på en sånn madrass på sykehuset var fordi han lå mye med CPAP og ekstra O2. Da han ble koblet fra alt av maskiner hadde han den madrassen i 2 døgn bare for å være sikre på at han ikke hadde pustestopp.
MiMa09 Skrevet 24. august 2009 #5 Skrevet 24. august 2009 Jeg tror de fleste av oss blir mer enn gjennomsnittelig nervøs for det meste når man får en liten i hus, hvertfall hvis det er førstemann. Merker selv at jeg ligger og hører etter om han puster og alt sånt. Alle jeg kjenner sier det er helt normalt. Men skulle jeg hatt en sånn sak som sa fra hvis pusten var ujevn tror jeg at jeg hadde blitt omtrent tusen ganger mer nervøs. Sikkert en fin ting hvis det skulle være en god grunn til å ha det, men for normalt friske barn tror jeg det bare er med på å gjøre mor og far mer hysterisk enn hva sunt er.
Nangiliama Skrevet 24. august 2009 #6 Skrevet 24. august 2009 Vil bare tipse dere om en artikkel på emnet:) http://www.lub.no/oslo/lub.nsf/id/218F31B2F5A7C84AC125721A00443FD1?OpenDocument
Ønsker1til <3 19.09.09 <3 Skrevet 24. august 2009 #7 Skrevet 24. august 2009 Har fra førstemann. Brukte det på han for han ville bare sove på magen. Jeg sov bedre med den på Så bra investering ja.. Kommer til å bruke den nå også om lillesnuppa vil sove på magen hun også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå