Gå til innhold

Leggetid-4mnd baby?


Style_hunter

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Blir straks 5 mnd, men har vært ganske så stabil i flere måneder. Her legger han seg kl 1900, våkner stort sett 2 ganger om natten (0100 og 0500) for pupp. Står opp kl 0700, men av og til klarer jeg å få ham til å sove lenger ved å legge ham i sengen sammen med meg og vippe ut puppen ;-) Har begynt med mat og det forskyver nattammingen litt. Noen ganger våkner han bare en gang. Merker tydelig at ammingen på natten nå er mer gammel vane, så ikke lenge til vi prøver nattavvenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi er snart 5 måneder og legger seg omtrendt klokka 19. I løpet av natta spiser hun som oftest 1 gang, men det hender også hun har netter hvor hun vil ha mat både 2 og 3 ganger. Dagen starter en gang mellom 6 og 7 (mor prøver så godt hun kan å drøye starten så nærme 7 som mulig..).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4,5 mnd og legger seg kl 19.30. har gjort det i 1 mnd. Våkner 1-2 ganger iløpet av natten for pupp, som oftest rundt 01.00 og 05.30. Sover til 08.00 ca. (Noen ganger våkner hun oftere og noen ganger ikke i det hele tatt.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten vår blir 4 mnd om 1 uke. Vi starter kveldsstellet litt over kl 19 og han sovner vanligvis litt før kl 20. Men det ser ut som om han er i ferd med å bli trøtt enda litt tidligere, så vi beveger oss nok snart mot kl 19.

 

Han får pupp når vi legger oss kl 22.30. Så er det variabelt hvordan natten er. Han har pleid å¨våkne kl 02, 04.15, 06.15 og 08.15. Kl 02 har vi de siste par ukene bare puttte smokk, og i natt sov han over og våknet først kl 04.15. deretter 06.20 og 08.30. Da er han klar for å stå opp., men han har generelt begynt å sove mer om dagen enn før. Tidligere var det kun 3 x 30 min. nå sover han lenger.

 

Det virker som ting er i ferd med å gå seg mer til nå, så håper å få redusert ammingene på natten enda mer fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt blir 4 mnd i morgen, og har en god stund nå sovnet mellom 19 og 19.30. Går opp for kveldsstellet ca 18.15-18.30 alt ettersom når siste dupp var avsluttet.

Sover da som regel til mellom 07 og 08 på morgenen. Mat et par ganger i løpet av natta, som regel ca 02 og ca 05. De siste nettene har vært rare, da har han også spist kl 22, + at han har våknet mer, men da bare fått smokken... Gleder meg til han sover natta gjennom..

 

Men Lillegutt her sover også mer på dagen nå, så jeg kan vel ikke regne med at han sover til 09 lenger som han gjorde for noen uker siden.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillegutt blir 4 mnd den 29 august, legger seg 20.00-20.30, sover i ett til klokka 6-spiser og sover videre til 9-9.30 :) Herlig !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snart 4 1/2 mnd og begynner stellet kl 18,og er i seng kl 18.30... er helt utslitt da....har prøvd å legge henne senere,men da blir hun bare sååå overtrøtt og umulig...så dette er en fin tid som hun selv har valgt på en måte..hehe... våkner en gang og får flaske sånn ca 5=) så står vi opp i 8-9 tiden.... gleder meg også til hun sover natten gjennom..men nå har hun endelig begynt å våkne senere og kun 1 flaske pr nat..så eg får være fornøyd =)=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemann er straks 5 mnd, og har siden han var ca 4 mnd lagt seg i 18-19 tiden. Da er han suuperklar for senga. Sover til 08-09 tiden, han har sluttet å spise på natta:) Småvåkner 1 gang eller 2 for å få smokken i løpet av natta, men sovner me èn gang han får den. Så er veldig fornøyd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt på 4,5mnd har lagt seg rundt 18.30-19.00 i en mnd nå. Sutrer litt og må opp å gi han sutten ett par ganger før han sovner. Sover da natta igjennom til mellom 6 og 7. Gir han pupp i senga vår og legger han tilbake i senga si der han ligger å koser seg (småsover, koser og prater med uroen over senga...) fram til 8-9-tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minsten på 4,5mnd legger seg nå rundt kl.21. Han har stort sett sovet skift på 8-11t og våkner først på morraskvisten for mat. Etter han ble 4mnd har han våknet en del netter, så jeg har ammet oftere på dagen for å få opp produksjonen (han er nemlig fornøyd på dagtid med det han har fått) Det har hjulpet litt. Og i kveld er første kveld med grøt (ikke mange skjeene da men)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en vanlig dag, der vi bare har vært hjemme, legger snuppa seg kl.1900-1930. Da sover hun som regel natten gjennom. Får pupp ca 0800 og sover videre til ca 09-10.

Har vært heldig denne gangen - hun har sovet natten gjennom uten å våkne fra dag1 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 år senere...

Annonse

Legger min gutt på 4 måndter halv 10 og sover til 6.00 får mat halv 9 og grøt 😊 skal begynne tidligere sakte . Men jeg gir ikke mat på nattaen da . 👍🏼

Anonymkode: c7548...7f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Legger min gutt på 4 måndter halv 10 og sover til 6.00 får mat halv 9 og grøt 😊 skal begynne tidligere sakte . Men jeg gir ikke mat på nattaen da . 👍🏼

Anonymkode: c7548...7f7

 

Anonymkode: c7548...7f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...