Meg og bøllegutta!! Skrevet 24. august 2009 #1 Skrevet 24. august 2009 Minstegutten vår er nå 2 1/2. han har fra fødsel vært en gulpeunge. Ofte sprutgulp også. Hadde en periode rundt 6 mnd da han fikk flaske i tilegg til pupp hver kveld. da spydde han opp hele flaske rett etter måltid i flere uker i strekk. Han har bestandig vært en stor gutt med fin vektoppgang og aldri vist tegn til mistrivsel så vi har aldrui undersølt noe mere enn å snakke med HS. De sa vi skulle se det ann og siden ting roet seg gjorde vi aldri noe. men Han kan fortsatt spy hvis han spiser mye mat og spiser fort. Fe.s sluker en vaffelplate eller lefser . Er akkurat som om han ikke tygger maten og han blir veldig glupsk når det er noe han liker godt... 3-4 ganger det siste året har han kastet opp på natten også. 2 av disse gangene har det vært etter bursdags selskap med kaker og is og lite "bra" mat. Skjedde nå i natt senest, Hadde bursdag igår og han fikk ikke i seg noe middag. Så spiste han heller 2 gode porsjoner is. Våknet kl 02.00 og hadde spydd en liten dam på gulvet. Brakk seg litt etterpå , men sovnet så helt fint og sov til 08.30. har skjedd på dagen også selvsagt. Da etter sluking av spesielt kaker . Noen som har opplevd lignende? Virker som om han lett brekker seg ved hosting også Han er en super aktiv og blid 2 åring på nesten 19 kg og 1 m lang så han er sunn og frisk på alle måter egentlig
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 24. august 2009 #2 Skrevet 24. august 2009 Jeg har 2 barn med refluks. Og begge 2 har melkeproblematikk i tilegg. Ingen av de har melkeallergi ift at de blir alvorlig syke om de skulle få i seg melk, men begge 2 kaster opp av melkeprodukter og da særlig rene. Det er ca 40% av de med refluks som får bedring av å kutte melkeprodukter fra kosten. Melk fører til at fordøyelsen går saktere, og at det blir produsert mer magesyre. At maten blir lenge i magesekken, samt økt syre fører til mer oppstøt og dermed også oppkast. Særlig i liggende posisjon når det får fri vei..
Meg og bøllegutta!! Skrevet 24. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 24. august 2009 men melk drikker han daglig og det er bbare en sjelden gang han spyr. Derfor skjønner jeg ikke hva det kan være? Takk for svar : )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå