Anonym bruker Skrevet 24. august 2009 #1 Skrevet 24. august 2009 Hvordan er de i forhold til personlig hygiene? Jenta her på 11 er helt håpløs... må nærmest tvinges i dusjen, blir sur hver gang jeg ber henne dusje. I tillegg lukter det svette veldig lett av henne, så hun må derfor dusje hver dag. (Alternativet er jo å vaske seg skikkelig på morgenen, men dette blir jo ikke gjort da...) Vi har derfor en regel på at hver kveld skal det dusjes, noe hun er rimelig misfornøyd med... Noen tips til hvordan jeg skal få henne til å forstå poenget med å vaske seg? Har prøvd å forklare, har kjeftet, men ingenting ser ut til å hjelpe. Har forklart at det er ekkelt når hun lukter svette, men hun kjenner det tydeligvis ikke selv. Åh, blir så oppgitt... Satser på det bedrer seg når interessen for gutter kommer da...
Anonym bruker Skrevet 24. august 2009 #2 Skrevet 24. august 2009 Hun min på 11 er like treg til å hoppe i dusjen hun også... ikke lett å tving dem heller.. tuggete fett hår som må børstes til hun skriker og skitne truser jeg har vist henne hjelper ikke.. tror nok dette er noe som fort snur og venter i spenning mens kampen fortsettes.. neste runde blir vel at de vasker seg for ofte!!
Anonym bruker Skrevet 24. august 2009 #3 Skrevet 24. august 2009 hehe.. dette hadde jeg problemer med med gutten her;) Jeg påpekte hele tiden at andre kjente lukten bedre enn ham, for de syns den var ekkel, selv om han selv syns den var grei;) Så kjøpte jeg en litt dyr deodorant(Boss). Du kan også ta med det om at det faktisk er ekle bakterier som samler seg i armhulen, som lager lukten. Ja, når interessen for det motsatte kjønn, sminke og venninner i den tiden kommer, så retter det seg ganske fort;) Den alderen di jente nå er i, er en fase hvor kroppen er begynt å bli voksen, men samtidig er hun en "liten" jente ellers. Men hun er blitt for stor til å synes det er gøy å leke i badekaret med flasker og kopper, slik de gjør når de er mindre. Tror du skal legge deg på en litt tvangslinje en liten stund, for det går ikke lenge før dette ellers retter seg til ganske frivillig. Noe vi merker på strømregningen her;)
Anonym bruker Skrevet 24. august 2009 #4 Skrevet 24. august 2009 Hos oss er det omvendt. Jentene mine på 12 og 15 dusjer så fort sjansen byr seg. Styrer og ordner og jåler og spruter og sprayer og plasker og diller og doller seg så hele huset dampes ned og ingen andre får varmt vann. Kanskje du kan gi henne noen deilige dusjsåper, svamper, oljer og spa-ting, så hun synes det er litt deilig?
Anonym bruker Skrevet 24. august 2009 #5 Skrevet 24. august 2009 Min jente på 12 år dusjer hver dag( nesten). Hun dusjer når hun har vært på trening eller kamp. Dvs 5 -6 dager i uken. Ikke noe problem å få henne til å dusje. Hun går selv. Bruker deo daglig, men jeg har aldri kjent noe svettelukt av henne. Høres vanskelig ut med en pree teen som ikke dusjer.. Kanskje du kan inngå avtaler med henne om når hun skal dusje..
Anonym bruker Skrevet 24. august 2009 #6 Skrevet 24. august 2009 Jenta mi er 11 år og hun dusjer minst 2 ganger hver dag. Jeg personlig synes det holder med annenhver dag, men etter hun begynte å få masse utflod føler hun seg skitten konstant. Har kjøpt truseinnlegg til henne, men de liker hun ikke å bruke fordi hun påstår at teipsiden vrir seg i kantene så teipsiden kommer opp og lugger henne. Er ikke helt greit for henne å være den første i klassen med alt heller... første som så smått har fått litt pupper, hår her og der, og så kom utfloden.. så kan tenkes det er derfor hun føler hun må dusje ofte, for at ingen andre skal lukte noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå