Gå til innhold

Bidrag og reisekostnader!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det virkelig rimelig at bidragspliktig i tillegg til å betale maksimalt av hva bidragsevnen tilsier, også skal sitte med ca 1200-1500 kr gjennomsnittlig i reiseutgifter pr mnd?!

Hva med penger til eget livsopphold da? Det er vel en grunn til at man har maksimal bidragsevne?

Dette er da når det er bidragsmottager er den som har valgt å flytte et godt stykke unna.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja.

Det er like rimelig som at bidragspliktige flytter og gir økte reisekostnader til bidragsmottager;)

Bidrag og reisekostnader er ikke samme post.

Skrevet

Ja, det er jo klart...

Så kommer det menneskelige aspektet inn her da.. Hvor ofte er det faktisk nødvendig av enten den ene eller andre parten å faktisk flytte så langt vekk. Det går svært ofte utover ungene, og hvor ofte de får se den andre forelderen.

Nei, nå ble jeg litt usaklig, beklager. Av og til meget frustrerende, da jeg føler at jeg strekker meg langt for å ha ungene her. Men pengene strekker ikke alltid like godt til, må jo snu på hver krone for å få ting ti å gå opp. Løsningen får vel heller bli mer sjeldent samvær, selv om det er svært uønsket.

Skrevet

Nei, si det. Jeg syns ingenting om at barnefar her flyttet 20 mil unna. Sjeldnere samvær, og dyrere reiser. Dette går på meg som hovedomsorgsgiver, og øker mine utgifter. Han valgte helt fritt å gjøre det. Egentlig ingen jobb eller slikt som trakk.

Forstår at det er kjipt, og mener at en burde tenke mer på barna enn det ser ut. Men der kan være andre menneskelige aspekter ved det i tillegg. Ikke alltid det er like enkelt å se alt hos andre, også grunner til hvorfor de velger å flytte.

Skrevet

Håpløse diskusjoner uansett ståsted!!

Det er å blir en konsekvens av at barnets foreldre ikke holder sammen!!!!!!!!!!

Og de som går inn i relasonen..er med på leken og må tåle steken!!

Livet forandrer seg konstant så ikke grin..utgiftene du har idag er kanskje ikke de samme imorgen :)

Skrevet

Lurer også på hvorfor det er rettferdig at mor i dette tilfellet skal betale alle samværsreisene for det er vel ikke hennes interesse men fars interesse å se barna.......

50 50 er fair and square....

samme hvem som flytter....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...