Tre gutter, en jente og spire Skrevet 24. august 2009 #1 Skrevet 24. august 2009 alt var sååååå fint der inne, lille gutt suttet på tommelen og hadde det som plommen i egget. Fint for han da ikke var han spesielt stor, heller, rundt 3 500 gram.. Jeg er nå utslitt etter en helg med rier, som kommer hvert 20 minutt og som er noe vonde. Har endel utflod som vanlig rett før fødselen med blod i, men ikke noe skjer.. Livmorhalsen var ikke lett å nå, lå langt bak ennå, men hun dro godt i den (au) Skal tilbake på onsdag, men det er sikkert ingen grunn til å sette i gang noe da heller... sukk... Jeg er nok som elefanten, kroppen min elsker lang rugetid!! Men det varer vel ikke så lenge nå... håper jeg...
pauline og knerten Skrevet 24. august 2009 #2 Skrevet 24. august 2009 Godt å høre at gutten har det bra, da! Og blod pleier jo å være et godt tegn. Håper det setter i gang av seg selv for deg! Har du fortsatt rier? Jeg er også 13 dager og var til kontroll i dag, og livmorhalsen min lå også langt bak, den også – og det var temmelig lite modning å melde om. Skikkelig skuffende med tanke på alle maseriene som har herja i kroppen min med økende intensitet de siste fire ukene. Høres ut som det er temmelig likt for deg! Har helt mista troen på at jeg får komme i gang av meg selv, jeg... Blir visstnok satt i gang onsdag hvis ingenting er skjedd. Og det er det jo siiikkert ikke.... Og så blir jeg reddere og reddere for fødselen. Lå og grein i hele natt. Begynner å miste selvtilliten skikkelig. Er førstegangs da, har ikke prøvd dette før. Argh. Laangsomme tøysekropp.
pauline og knerten Skrevet 24. august 2009 #3 Skrevet 24. august 2009 Men du har rett, forresten! Det varer jo IKKE lenge nå, før ungen kommer! Til helga er vi nok HELT ferdige begge to :-)
Tre gutter, en jente og spire Skrevet 24. august 2009 Forfatter #4 Skrevet 24. august 2009 Skjønner godt du er redd.. Jeg var skrekkslagen med min tredje av alt i verden. Trodde han skulle komme til termin og gikk 16 dager over. Til slutt lå jeg bare og gråt og tålte ikke at noen sa hei til meg engang.. Men sette meg i gang, nei da, det ville de ikke. Legen min gav meg til og med sitt mobilnr og bad meg ringe om jeg trengte noen å snakke med Ble bra da han kom, ingen depresjon. Bærum vil ikke sette i gang uten at de må.. onsdag skal jeg til vurdering igjen, men det får da være grenser på hvor lenge jeg skal tortureres.. Hadde jeg vært mer moden i dag, sa legen at de hadde tatt vannet, men neida. Det var det selvfølgelig ikke.. Kan iallefall si det sånn, at når fødselen din begynner, er du nok ikke redd lengre. Man går liksom inn i seg selv og finner en styrke man ikke trodde var der. Tror ikke min kommer, heller, sa da er vi jo to. Eneste jeg har oppnådd med å bli strippet i dag, er masse vonde smerter der nede og samme rievirksomheten. Foretrekker faktisk å ha det som i går. Mindre vondt da. Da krysser vi fingre for at mirakler skjer og småtassene kommer av seg selv. De må jo bli ekstra fine, så lenge som de har etterhevet ;-)
pauline og knerten Skrevet 24. august 2009 #5 Skrevet 24. august 2009 Uff, ja, det tærer på. Her ble vi enige om ikke å strippe, de er vel litt forsiktige med førstegangsfødende, kanskje. Håper det blir skikk på riene dine i løpet av natta! Sender i hvert fall det jeg har av gode fødevibber til Bærum :-) Og fine blir de nok, ja. Vi må jo ha et veldig godt "innemiljø" å tilby også, siden de har det så lite travelt med å komme seg ut derfra! :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå