Gå til innhold

jeg har fått en nyyydelig gutt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en uke siden fikk jeg gutten min.

Jeg ble satt i gang fredag morgen, fikk en ballong som ble satt inn i livmoren. Denne skulle jeg har til enten den datt ut selv eller i 12 timer. Jeg fikk noen vonde rier med det samme, men de gikk over etter et par timer. Etter 12 timer ble ballongen fjernet og jeg hadde 2 cm åpning. (jeg var helt umoden ved start) Jeg fikk gele på kvelden, fikk noen rier da, men helt overkommelige, jeg kjente de, men de var ikke veldig vonde.

Til natten fikk jeg litt å sove på, jeg sov som en sten hele natten. På lørdags morgen satt de inn nok en dose gele. Jeg gikk meg en lang tur og kjente at det skjedde noe. Ca kl 13 begynnte det å gjøre ganske vondt og hadde rier ca hvert 10 min.

Klokka 15 kom jordmor som skulle ha kveldvakta innom, hun spurte hvordan det var og jeg prøvde å spille helt og sa at joda her er alt så fint så.

Du får si i fra når det begynner å kjennes. En time etterpå var det kjempevondt, ringte på og hadde rier ganske ofte. HUn sa hun ikke kunne gjøre noe enda, hadde fortsatt 2-3 cm åpning. Jeg lå på sengen i fosterstilling og puff sa det....der gikk vannet. RIngte på jordmor igjen.

Jeg ønsket noe smertestillende...men hun ville ikke gi meg det, jeg fikk varmeflasker og tilbud om bad.

Jeg taklet alt pinlig dårlig og jeg begynnte til og med å gråte. Følte at jeg ikke ble tatt på alvor.

Klokka 18 fikk vi en fødestue, jeg ville prøve lystgass.( haha pingla meg)

Jeg kastet opp som en gris så det var vel ikke helt vellykket for meg.

Jeg hadde nå ca 4-5 cm åpning, men hun ville ikke at jeg skulle få epidural ennå. Jeg hadde kjempevonde rier og klokka 22 kom jordmor inn og sa hun synes jeg skulle få smertestillende og sove på og heller sette igang med drypp i morgen tidlig..Hadde lyst til å skrike!

Men var så sliten at jeg svimte av/sovnet mellom riene. Jeg fikk morfin og sov 2 timer før jeg våknet av rier ca hvert 10 min hele natten, men jeg sov i mellom. I ettertid tror jeg det var veldig lurt å sove i mellom der. Men jeg gruet veldig veldig for søndagen og drypp.

Søndag morgen kom en fantastisk jordmor inn, hun var roen selv og virket som hun tok meg på alvor. HUn sa jeg kunne få epidural når jeg ønsket det. Jeg ville vente til det ble verre. Jeg hadde nå fortsatt 4- 5 cm åpning.

Dryppet ble satt på og riene kom fort opp i samme intensitet som kvelden før, men som sagt hun støttet meg så bra og jeg klarte å puste meg godt igjennom. HUn ga meg akupunktur som virket bra tror jeg.

Klokka 11 ba jeg om epidural, hun kjente på åpningen og da hadde jeg 10 cm og jordmor sa at da har du pressrier igjen og på det hjelper ikke epidural og fødselen ville vare lenger om jeg fikk epidural nå. Jeg ville absolutt ikke ha noe lengere fødsel nå! Ok vi droppet epidural og pressriene startet nesten med en gang etter ca klokka 11. Pressriene var ikke sterke, jeg måtte bestemme meg for å presse selv det meste av de...Jeg presset og presset og klokka 13 kom prinsen. Jormora var fantastisk, hun skrøt masse av meg hele veien og var klippen selv. Følte meg så trygg og det ble tilslutt en ok opplevelse.

Jeg ble så overrasket over meg selv at jeg kunne reagere så forskjellig lørdag og søndag var som natt og dag. De som jobbet lørdag syns vel jeg var fryktelig pinglete, mens kanskje de på søndag fikk ett helt annet inntrykk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye!

Jeg syns du har vært kjempetøff!!! Kjemien med jordmor har enormt mye å si for hvordan man opplever en fødsel. Så bra at du fikk avslutte på en slik flott måte.

Skrevet

Gratulerer med gutten :) kos dere myyyyye fremover!

Skrevet

Gratulerer så masse!!:)Godt jobba!!Beundrer deg for å være så ærlig å dele hele opplevelsen med oss,selv om ikke alt var rosenrødt:)Takk!!

Skrevet

Gratulerer så masse med gutten! Og takk for en fin historie!

Skrevet

Gratulerer så myyye med lillegutt!! Kose dere masse masse:o)

Skrevet

Gratulerer så mye med gutten:).Hvor stor var han da? "Nyskjerrig",hehe..

Skrevet

Gratulerer så mye!! :)

Skrevet

Masse gratulerer ;-D

Skrevet

Gratulerer!!!!!

Fin historie, så flink du var!

Skrevet

Han var 3800 gram. :)

Egentlig litt terapi å skrive det ut av seg også....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...