Gå til innhold

Hjelp...har sagt ja til jobb, men....litt usikker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takket ja til 50% stilling på kontor for et par uker siden. Tenkte 50% kunne være greit for å få det litt roligere hjemme, siden gutten har begynt på skolen osv. Tenkte også å redusere jenta sin plass i bhg, fordi jeg ønsker å prioritere familie en stund,

Hun jeg deler med ønsker å jobbe annahver uke, fordi hun og faren til sønnen deler omsorgen, de har han annahver uke. Men jeg foreslår to faste dager pr uke samt annenhver fredag. Da klarer vi oss med SFO 60% og BHG 60%. Sjefen sier det ikke spiller noen rolle for han, så lenge han har en sekretær hver dag, mens hun kollegan min sier at de to syns det er best med en uke hver...

Jeg ønsker å få klarhet i dette før jeg begynner om en uke, hvis ikke vurderer jeg bare å droppe hele jobben. Men kan jeg det? Har jo takket ja for en stund siden, mem ikke fått sett kontrakten ennå...Kan jeg bare si at jeg har ombestemt meg? jeg skjønner hun vil være sammen med sønnen den uka han er hos henne, emn jeg har også en familie og en kabal som skal gå opp...

Ved å måtte jobbe annenhver uke, må vi ha full SFO og BHG for å få det til å gå opp, og det er ikke akkurat lønnsomt, når papsen i tillegg er hjemme i lange perioder hvor hvertfall SFO ikke blir brukt....

Er sikkert litt dårlig gjort å si at jeg iikke tar jobben nå...eller??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ikke har fått kontrakten, så synes jeg du bare kan takke nei. Men hva ble du lovet da du takket ja? Jeg ville forventet at 50% betød 2,5 dager uken, ikke annenhver uke.

Når skal du evnt. begynne? Mulig det er dårlig gjort, men synes det høres ut som om sjefen din har gjort en litt dårlig jobb med ansettelsesprossesen. Dette burde jo ha vært avklart på forhånd.

Gjest Morn du
Skrevet

Jeg tenker som deg, to dager fast og annenhver fredag, høres veldig greit ut. Det er vel det som er mest vanlig når det er snakk om 50% stilling, tror jeg da. Synes du kan si at hennes ordning passer deg veldig dårlig, også til sjefen. Går ikke barnet hennes i barnehage? Om hun jobber 2 dager i uka mens hun har barnet har hun likevel masse tid med han.

Skrevet

Ble ikke lovet noe...han sa at det var opp til oss og bli enige...Har i tillegg nå i ettertid etter at jeg takket ja, snakket med andre som har jobbet der, samt blit tilbudt jobb og takket nei pga kontrakten, som er vedlig i hans favør..så jeg er i tvil. Må bl a skrive under på å være tilgjengelig når man har fri, i tilfelle den andre blir syk...Alt får liskom en bismak..

Han bør nå egentlig trumfe gjennom å si at vi deler likt, faste dager. det spiller ingen rolle for meg hvilke dager det er ..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...