Gå til innhold

Middag idag?

moota m storebror&lillebror

Anbefalte innlegg

Skrevet

Storesøster ville først ha grøt, og det vil hun så sjelden at da har vi det. For både lillebror og jeg liker det godt.

Men så var hun inne på fiskegrateng også så nå er jeg litt usikker.

Kan jo ikke ringe ned i bhg og spør om det ha ha =)

Tror vi tar fiskegrateng jeg. Trenger plassen i fryseren, for det er så fullt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er alene, så her blir det rester av betasuppe med pinnekjøtt. Jeg og barna lagde det i helgen. Godt, godt!

Skrevet

Dagens middag er rødbetesalat med rømme og "lun leverpostej". Planlagt i ukemenyen på fredagskvelden som alltid. Det blir alltid rester når man er mange til middag, som i går. Da blir restene fra gårsdagens "lever i løksaus" til en flott leverpostei i dag. Så enkelt å lage til at en gutt i 7. klasse fikser det på 6-8 minutter. Og det er nettopp blitt sesong for rødbeter nå. Varer skal alltid brukes i mengder når det er "sesong", da er de både best og billigst.

At slik mat også er jernbombe av første klasse er da ikke negativt?

Skrevet

Idag blir det bare spagetti, saus og salat. Men jeg skal lage ukesmeny senere, det gjør det så mye enklere.

Skrevet

I dag blir det ørretfilet naturell og laks i sursøt saus. Kjekt å rydde i frysen!

Skrevet

Uten ukesmenyer, Jojo, tror jeg at jeg hadde blitt småsprø på kort tid. Tre-fire ganger har jeg vært uten fordi arbeidet har spist meg nærmest med hud og hår et par uker. Da merker vi umiddelbart dårligere matstell og jeg ser 14 dager etterpå spor i husholdningsregnskapet av dyrt matstell!

Skrevet

Her blir det også fiskegrateng moota ;) Trenger også å få tømt fryser litt hehe

Skrevet

laks og reker i fløtesaus med pasta.

Skrevet

Ja her ligger fiskegratengen fortsatt i fryseren og tar opp plass =/

Det var så fint vær så vi var heller ute en stund før jeg kjapt lagde grøt.

He he imorgen blir det nok pølser for storesøster og jeg skal til byen og kommer ikke hjem før henting av lillebror i bhg. Tipper mamman er sliten da.

Får se på fiskegratengen på onsdag he he =D

Skrevet

Skinke, ris, brun saus, grønsaker.

Har etter tips her inne gjenoppdaga sukkerkuløren som mamma brukte då eg var liten, har slitt i månadsvis med å lage melkefri brun saus. Men no - VIPS :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...