Anonym bruker Skrevet 24. august 2009 #1 Skrevet 24. august 2009 Bleieskift? Trass? Tårer? Kjedelig mann? Kjedelig jobb? Gammal bil? Tungrodd hus? Å fy fela! Jeg er så shita lei ÆSJ!
Anonym bruker Skrevet 24. august 2009 #2 Skrevet 24. august 2009 Nei, innimellom føles det ganske trått for de fleste. Jeg har også en dødskjip jobb som jeg sliter meg avgårde til hver dag.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2009 #3 Skrevet 24. august 2009 Meningen med livet er hvertfall ikke at en 6mnd gammel baby bare skal dø fra oss..
Anonym bruker Skrevet 24. august 2009 #4 Skrevet 24. august 2009 Huff stakars deg! Ikke meningen å tråkke de som har det værre på tærne altså! Alltid noen som har det værre... Måtte bare få lufta ut litt! hi
Gjest Skrevet 24. august 2009 #5 Skrevet 24. august 2009 Meninga med livet, del 1: Raspberry/ginseng/vanilla-te med vaniljeis oppi. Del 2: Bak brød og spis det opp varmt med smør og syltetøy. Del 3: Stjæl fritid fra alle kanter, bruk den bare på deg og aldri hjemme. Bleier går over. Resten er permanent.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2009 #6 Skrevet 24. august 2009 Du... nå må du ikke blande "meninga MED livet" med "meninga I livet!"! Man er sin egen lykkes smed! Er du misfornøyd, så er det bare du som kan gjøre noe med det!! Slutt å se etter de tingene som ikke er bra. Sett deg ned og se på hva du faktisk har! Så kan du finne ting som kan gjøre det bedre. Det hjelper ikke syte over det som ikke er bra...
Anonym bruker Skrevet 24. august 2009 #7 Skrevet 24. august 2009 En svært tungt beruset syrenarkoman kom frem til, etter mange år med tenking og grubling, at meningen med livet er å bli født slik at du gir mening i livet til dine foreldre. Og det stemmer veldig, spør du meg!
Anonym bruker Skrevet 24. august 2009 #8 Skrevet 24. august 2009 Vil tro det er bedre å ha en gammel bil enn å ikke ha noen bil.. Vi har ingen bil enda. Jeg syns dere er heldige med bilen i alle fall om det er noen trøst.. Dessuten så har jo du en jobb virker det som?? Jeg er hjemmeværende pga svangerskapet og at jeg nylig er ferdig som student. Har søkt på flere jobber, og vært på jobbintervju, men desverre ikke fått det...
Anonym bruker Skrevet 24. august 2009 #9 Skrevet 24. august 2009 Meningen med livet er å vokse opp, reprodusere seg selv, leve så lenge at barna klaer seg selv. Så dø.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2009 #10 Skrevet 24. august 2009 Tenk så heldig du er. Bleieskift og trass betyr at du er så heldig å ha barn. Tårer betyr at du våger og greier vise følelser. Du har en mann. Du har en jobb. Du har en bil. Du har et hus. Du er ufattelig mange ganger heldigere en størstedelen av verdens befolkning faktisk.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2009 #11 Skrevet 24. august 2009 Alle har lov å være lei! Uansett hvordan man har det. I dag er det 2 år siden faren min gikk bort. Ser ikke helt hvordan meningen med livet kan være noe annet enn å dø.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2009 #12 Skrevet 24. august 2009 Her til lands,- som i de fleste andre vestlige land,- så er vi så lykkelige som vi vil selv. Nå ser jeg bort fra ekstremtilfeller som vokser opp uten "annet valg" enn å bli rusmisbruker, kriminell ol...Folk som ikke vet av annet..:For de finnes også her til lands.. Er du fra en vanlig norsk familie har man alle muligheter til å skape sitt eget liv og egen lykke...Man velger selv om man vil gå rundt og være misfornøyd med det man har,- det være seg utseendemessig, pengemessig og kunnskapsmessig...Er det verdt bryet og gå rundt og deppe over for små/store pupper? ER det verdt bryet og bruke dag ut og dag inn på å deppe over at vekta ikke viser det den skal? Om man mistrives så enotm på jobben,- hva kan man gjøre med det? Fortsette og jobbe, ta utdannelse innenfor annet yrke og bli noe annet, lete etter annen jobb kanskje? Om man opplever noe fælt så kan man velge om man vil bruke tid på å gå gjennom opplevelsen igjen og igjen og igjen,- være et offer igjen og igjen og igen,- eller tenke som så, at så lenge jeg overlevde har jeg alle verdens muligheter foran meg... Når man kjeder seg i hverdagen kan man deppe over A4 livet,- eller prøv eå finne ut hva man kan gjøre for å skape litt spenning i hverdagen... Man er sin egen lykkes smed på så mange måter,- man bestemmer selv hvor fokuset skal ligge.På det neative og kjeelige, eller på det positive og de muligheter man har..Tenke begrensninger og problem eller åpninger og løsninger.... Visst er det lov å kjede seg,- lov å være lei seg,- lov å være sliten,- men når det er regelen og ikke unntaket så bør man åpne opp øynene, se litt lenger enn sin egen navle og bruke hodet litt.... (og selvsagt skjønner jeg at noen har diagnose deprimert osv,. men om man bare PRØVER og tenke litt positivt før man kommer så langt så hadde verden vært et bedre sted...En depresjon begynner et sted..Hva med å ta knekken på den før den begynner og slå rot? Og har den slått rot,- så er det selvsagt mer som skal til enn å "tenke positivt."..Men for alle oss andre så gjelder det..
Anonym bruker Skrevet 24. august 2009 #13 Skrevet 24. august 2009 Å gjøre andre mennesker glade! :oD smiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiil
Anonym bruker Skrevet 24. august 2009 #14 Skrevet 24. august 2009 Det er ingen mening med livet! Vi lever, og våre handlinger og valg påvirker både vårt liv og andres liv på så mange måter at vi kan ikke klare å fatte hvor stort det er! Så lev slik at du har det godt med deg selv og slik at de rundt deg har det godt sammen med deg. Lev slik at du, når du blir gammel, kan se tilbake på et godt liv uten å angre på tingene du ikke gjorde og vite at du lærte av det som ikke var så lurt og levde med den lærdommen etterpå. Lev slik at du vet at du har påvirket folk rundt deg med dine handlinger og valg på en positiv måte. Men "mening" med livet? Bli født, lev og så dø. Noe mer er det ikke, så la oss gjøre det beste av det vi vet vi har og ikke leve for noe som noen sier kommer etterpå.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2009 #15 Skrevet 24. august 2009 meningen med livet er å kunne gjøre om negative ting til noe positivt. "Er ikke situasjonen det kommer an på, det er hvordan man takler det på som betyr noe!!!" Hatt mine perioder jeg også... Men man må bare akseptere el gjøre noe med det... Ingenting gjør seg av seg selv... "carpe diem"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå