Gå til innhold

I uke 21 og veldig lite spark...noen flere med morkaka foran?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen flere som har morkaka foran? Jeg er annengangsfødende, og med min første kjente jeg liv allerede i uke 16. Nå går jeg i min 21 uke og sparkene er ekstremt beskjedne og svake....vet jo at grunnen til dette er at morkaka ligger foran, men allikevel...når begynner man å kjenne de gode og harde sparkene? Noen som er i samme situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er også i uke 21 og har morkaka foran. Jeg kjente sparkene tidligere med forrigemann og de var også sterkere. Nå kjenner jeg svake spark på sidene. De blir litt sterkere for hver uke, men ikke i nærheten av slik det var sist.

Skrevet

Samme her. Er også gravid med nr. 2 og 27 uker på vei nå. Kjente liv ganske tidlig denne gangen, men mye svakere enn sist. Jordmora sa det var fordi morkaka fungerte som en "airbag" som demper sparkene veldig. Men bare vent noen uker så skal du se at han tar helt av der inne. De to siste ukene har han sparket så mangen har dirret, tar bare litt lengre tid å få inn "fulltreffere" når morkaka ligger foran.

Skrevet

Takk for svar jenter. Det beroliget litt da det er flere i samme situasjon:-)

Siden jeg har en liten en på 1 år fra før blir det kun tid til å "kjenne etter" spark og bevegelser utpå kvelden når minsten har lagt seg. Da er det stas å kjenne liv, selv om det bare har vært vage små spark....men kos er det uansett. Må nok bare smøre meg med tålmodighet så lenge....og kanskje sette pris på svake og ikke vonde spark...hehe....

Skrevet

Jeg hadde morkaka foran forrige svangerskap og det var veldig opp og ned om jeg kjente noe eller ikke. Ble sendt inn på ekstra ul i uke 28 (eller rundt der) pga lite liv, men inne i magen lå den en tass som sparket for harde livet. Legen som utførte ul-kontrollen sa "kjenner du noe nå?", jeg svarte "ingenting". Da lo han og sa at karate kid hadde det suverent, men pga morkaka ble det så dempet at i den stillingen han lå akkurat da kjente jeg ikke sparkene. En ukes tid senere hadde småen snudd litt på seg og da kjente jeg mye mer...

Skrevet

Jeg har morkaka foran denne gangen, den var bak de to andre svskapene. Kan ikke si jeg har merket stor forskjell på det å kjenne spark. Men denne ungen ligger lenger nede enn de andre to og morkaka ligger høyt oppe så jeg kjenner veldig mye helt nederst i magen. Har kjent daglig liv siden uke 15.

Skrevet

Hadde morkaka forran forrige gang,da kjente jeg vel spark fra uke16-17. Mistenker det denne gangen også da jeg er 17+3 og fortsatt ikke kjente noe som helst:(

Skrevet

Jeg har det også slik. Jordmoren på ultralyd fortalte at morkaken lå forran - og at det kunne gå mange uker før jeg kjente tydelige spark. Jeg er uke 25 nå, og kjenner ikke mye. Svak kiling/ bevegelse, og da må jeg konsentrere meg skikkelig for å kjenne det, men forstod på ultralyden at det ikke var noe å bekymre seg for. og da så jeg jo at den lille rørte masse på seg :-) kjenner imidlertid at jeg gleder meg til han/ hun begynner å gi skikkelig tydelige tegn!

Skrevet

Har også morkaka foran og mener jeg kjenner mindre nå enn på samme tid sist. Er 20+5.

Det rare er at jeg kjente det tidligere denne gangen. Kjente noe velkjent noe allerede uke 13, men så gikk det nesten 2 uker til neste lille livstegn, og en uke igjen til neste osv..

Kjenner gradvis litt og litt mer nå. De siste dagene har jeg kjent litt liv hver dag, men ikke så ofte, og det er beskjeden styrke på sparkene! Sjeldent sånn at man kan kjenne på utsiden.

Mannen har kjent spark 1-2 ganger utenpå, men det er når tassen sparker mot siden spesiellt. Da roper jeg på høyt på han (mannen altså hihi ;-))

for det e ikke ofte enda!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...