Gå til innhold

Kjøper dere mye leker til barna deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille på halvannet år har ikke så mye leker, og jeg føler nesten at jeg understimulerer gutten hvis jeg ikke kjøper alle de pedagogisk riktige lekene som butikkene markedsfører. Hvordan er det med dere andre, kjøper dere mye leker til barna deres?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første fikk ikke mye leker, og her skulle vi nok begge ønske at vi hadde hatt råd til litt mer, men økonomien var på et lavmål da, med begge i arbeidsledighet. Men nå er 7.-klassing, og ingenting tyder på at han har tatt varig skade av understimulering av den grunn.

Andre fikk mer, da var økonomien helt fin. Men så langt fra alt som markedsføres! Alle vil jo selge sitt, og et barn kan så absolutt overstimuleres også. Bruk tid på vurdere hva ditt barn trenger (da mener jeg trenger, ikke "kan bruke"!) for å få passe stimuering på de ulike områdene. Diskuterer gjerne med helsepersonell du har tillit til.

Og styr klar dårlige valg. Som i og for seg kan være helt OK, de blir dårlige fordi det finnes "bedre alternativ". For lommebok eller stimuleringsevne....

Skrevet

Vi har ikke kjøpt mye leker til henne, men hun har fått opg arvet mye og du verden, det er ikke akkurat tomt og kjedelig det rommet hennes ;)

Skrevet

vi har fått en del leker, men har nesten ikke kjøpt noen selv. Nå foretrekker ofte barnet mitt å leke med øser, boller og andre kjøkken redskaper som ikke er knuselige uansett da. Han får det med i badekaret og storkoser seg. Ellers finner vi på alternative ting med ungen som ikke innebærer at ungen sitter på gulvet å leker

Skrevet

Jeg har 35 dager igjen til termin til min førstefødte i dag. Enn så lenge har vi kun kjøpt inn en bamse til han. Det var vel mest for kosen sin skyld egentlig. Men vi kommer jo til å vurdere fortløpende når ungen er ute av magen hva mer vi skal kjøpe, samt hvor mye..

Skrevet

Sønnen min har vel en del, men mye av det har han hatt sikkert et halvt år. Han har fått en god del av det av gavmilde besteforeldre, tanter og onkler. Men for å si det så.. Det er ikke alltid disse lekene som er det morsomste. Fekst en papp-kasse med flasker o.l oppi synes gutten min er kjempemoror å rydde inn og utav. Bakeboller, sleiver.. You name it. Det er ikke alltid det dyreste og fineste som alltid skal til, men litt skal de jo selvfølgelig ha.

Skrevet

Jeg handler ikke mye leker til lillejenta på halvannet, jeg heller.

Men hun har rimelig mye leker allikevel - sånn er det å ha besteforeldre og tanter og onkler, og få konkurrenter om oppmerksomheten.

Men det er ikke mye av dette hun faktisk leker med - alle kosedyrene bortsett fra ett er bare til pynt. Hun leker med lekekjøkkenet sitt, ball, lego, puttekasse og sånne ringer som stables på en pinne. Når vi skal på reise, tar vi med en knøttliten rosa trillekoffert med et par thomas-bøker, kosebamsen, to små plastikhunder, en brio lekebil og en liten ball. Da er ungen sysselsatt i en uke :-)

Ungene blir IKKE understimulert av å ikke ha alle lekene i butikken - de får bare litt bedre fantasi enn lekekameratene ;-)

Skrevet

Signerer anonym 14:51 :)

Her har ikke gutten vært noe spesielt interessert i leker. Det har vært ball, lekebil, gåbil og bøker som har vært en hit(sett bort i fra alt annet spennende som ikke er leker;). Annet leketøy har vært uinteressant fram til nå som han er 17mnd. Nå synes han duplo og byggeklosser er gøy :)

Før han var ett år - hadde han mer enn nok med å observere verden rund seg, så det eneste han lekte med av leker var babygymmen som hadde noe fine "ranglelekedyr" hengene i :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...