Anonym bruker Skrevet 24. august 2009 #1 Skrevet 24. august 2009 Kom akkurat hjem fra et møte med sjefen.. Pga omstillinger kan hun ikke forlenge vikariatet mitt.. Så jeg er ferdig ut november. Grusom tid også da:( Får ikke julelønna mi med halv skatt:( huff... Syns det er ille med en utdannelse på høgskole og ikke går ann å få i fast stilling. Så hvor går veien videre nå? Noen med litt tips og sånn? Noen som vet om kurser/skole innefor helse og skjønnhet?
Anonym bruker Skrevet 24. august 2009 #2 Skrevet 24. august 2009 Ta deg midlertidig jobb på et syke-/aldershjem, som du garantert får jobb på. Da får du julelønnen din og mulighet til å se deg om etter en bedre jobb.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2009 #3 Skrevet 24. august 2009 skal du ta deg jobb på et sykehjem må du beregne deg på å å ikke få særlig julefri heller.
Tigerpote Skrevet 24. august 2009 #4 Skrevet 24. august 2009 Æsj da. Hva med vaskejobb? Kommunene i de store byene har gjerne renholdere som kun jobber dagtid (kontorvask, altså lettere renhold) og du vil da ha fri kveld, helg og sannsynligvis jul:-) Om det er noe å ettertrakte. Ellers vil jeg også nevne helsevesenet, "kassa på rema-jobber" og noe innen hotell (stuepike, kjøkken etc) som så og si alltid trenger folk. Håper det ordner seg.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2009 #5 Skrevet 24. august 2009 Takk for svar folkens! når en er i en slik situasjon er en jobb en jobb...samme igrunn hva.. Er vandt med et hektisk sykehusmiljø så det å jobbe helligdager og helger er jeg vandt med. Men skal innrømme at det å starte i ny jobb rett før jul rett og slett ikke frister.. Har tenkt litt og har tenkt at jeg setter meg opp som vikar både på sykehjem og i hjemmetjenesten. Da kan jeg jobbe myyyyye, men samtidig si nei til de vaktene jeg ikke ønsker, fek julaften.. og heller ikke bli pålagt. (tror ikke dette er lov så lenge en er ringevakt) Det jeg tenker fremtidig er kanskje noe mer innen utseendet.. Jeg vet botox/restylane gaten kan virke kynisk for mange.. men jeg ser rett og slett en mulighet der. Kanskje litt permanent make-up.. men HVOR i dette land kan man sertifisere seg til dette?? Noen som vet?
Anonym bruker Skrevet 24. august 2009 #6 Skrevet 24. august 2009 Hvilken utdannelse har du da? Sykepleier? Du må vel være sykepleier/lege/tannlege for å få lov til å sette i alle fall botox. Da må det gjøres under tilsyn av leger. Har venner som jobber på elipseklinikken, og der får de kursing av leverandøren av legemidlene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå