flypapir Skrevet 24. august 2009 #2 Skrevet 24. august 2009 Jeg fikk det før jeg skulle få nr.2 og hadde en helt annen fødselsopplevelse enn med nr.1. Med første jenta brukte jeg flere døgn og var utslitt i etterkant. Med nr.2 fikk 3cm uten å merke det. Hadde effektive rier... Tok bare 1 timer fra 6cm til han var ute En helt super fødsel til tross for at han var nesten 5kg Vet ikke om modningen og fødselen gikk så bra pga akupunkturen, men kommer nok ikke til å tørre å føde uten å ha fått det i forkant igjen...
matchbox Skrevet 24. august 2009 #3 Skrevet 24. august 2009 Kan bare signere på denne. Nå sies det jo at det går raskere og enklere andre gang, men jeg hadde ikke tatt sjansen på å la være. Lykke til forresten! Er det første?
2 Hærligheter! Skrevet 24. august 2009 Forfatter #4 Skrevet 24. august 2009 dette er nr to..Med nr en ble jeg satt igang 11 dager over terminen..Har termin 12 september og håper fødselen vil starte naturlig denne gangen!!
flypapir Skrevet 24. august 2009 #5 Skrevet 24. august 2009 Kan jo legge til at jeg ikke fødte så mye tidligere pga akupunkturet. Fikk nr.1 15 dager over og nr.2 kom 13 dager over termin... Startet begge gangene ved at jeg stimulerte brystvortene... Lykke til!
Klar for nr 2 Skrevet 24. august 2009 #6 Skrevet 24. august 2009 Jeg tok 2- 3 timer med det og fotsoneterapi. Hun som tok det mente at dette skulle gjøre fødselen veldig effektiv. Ja ja- sånn gikk det ikke her! Etter riene ble regelmessig (og de dabbet aldri av) tok det i overkant av 2 døgn. Så tror nok ikke jeg tar det neste gang- kan jo ikke bli så mye værre enn denne var(: Var min første og hun kom 2 dager over termin.
Gjest Skrevet 24. august 2009 #8 Skrevet 24. august 2009 skriver under her. hadde akupunktur i 5 uker før fødsel, 2 ganger i uken. første fødsel varte i over 50 timer, og alt var mere komplisert da. andre fødsel 10 år etterpå varte i knapt 6 timer. hadde 3 cm før vannet ble tatt. HELT annen opplevelse. blødde mindre og kortere i ettertid. Grodde kjempelett etterpå. ingen problemer. skal HELT KLART ha modningsakupunktur hvis det blir flere barn. Men må sies at jeg fødte ikke noe tidligere av den grunn. Gikk 9 dager over tiden. Og fikk kjempemasse smårier i hele den perioden jeg fikk akupunktur. akkurat det var litt slitsomt.
Eva_81 Skrevet 24. august 2009 #9 Skrevet 24. august 2009 JA, har kjempegod erfaring med modningsakupunktur. Jeg hadde min første time når jeg var 38+1. Mens jeg lå på benken med nålene i, kjente jeg at ting begynte å skje. Ubehageligheter, murringer, vondt. Alt jeg orket når jeg kom hjem var å ligge på sofaen, vondtene ville ikke forsvinne. Så kl 22 ca fant jeg ut at disse vondtene måtte være rier, da de kom regelmessig. Kl 2 gikk vannet, kl 3 var jeg på sykehuset med 5 cm åpning. Kl 8 var lillegull ute, 14 dager før termin. En fantastisk fødsel, uten en eneste rift eller klipp. Hadde ikke behov for noe smertelindring. Lå bare i badekar et par timer i åpningsfasen. Anbefales på det sterkeste!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå