trallatausa Skrevet 24. august 2009 #1 Skrevet 24. august 2009 25 februar her...=) 13+6 idag, og har som smått begynt å si det til alle de rundt oss.. bor i bygd så det er vel ikke lenge til ALLE vet det..hihi, sånn er det bare.. Var på første jordmor kontroll på fredag og fikk høre det vesle hjertet slå, helt fantastisk..så vi føler oss tryggere nå..=) Skal på ordinær ultralyd om 3 uker ca, skulle få innkalling i posten..=) gler meg slik ! Er det noen som tar 3D? Vi har ikke det tilbudet her,men kan jo reise et stykke å få det gjort.. spesielt om de ikke ser kjønnet på ordinær UL... Har så lyst å vite det =) bli kjent med den lille gutten eller den lille jenta.. Noen som har begynt med mammabukser eller innkjøp eller planlegging av rom å senger å alt det? Vi skal bygge på så vi får det litt romsligere.(vi har et minisoverom ,har akkurat plass til vår seng) men det begynner å haste litt, stresser litt med at det ikke skal skje i tide =) under et halvt år til lille gullet kommer.. Har for øvrig utført plumbotesten..=) den sa gutt, men ringen sa jente..
Terese med to jenter Skrevet 24. august 2009 #2 Skrevet 24. august 2009 Hei Har også termin 25.februar. Var på tidlig ultralyd og fikk fastsatt den der, hadde termin 5.mars før det. Jeg har en datter fra før på 4 år og vi har også litt oppussingsplaner for tiden Har sagt at jeg vil ha ferdig oppusset kjøkken før jul, så da får vi se om samboer henger med hehe... Har så smått fått litt kul på magen, ikke begynt med gravidklær, men merker at magen kommer tidligere nå enn sist. Har forøvrig klart å kjøpt meg vogn på finn.no, haha.. litt i tidligste laget, men fikk akkurat den vognen jeg ønsket meg, flere tusen billigere enn butikken og nesten ny.. så da slo jeg til.. Gleder meg også til ordinær ultralyd, vil gjerne vite om det blir gutt eller jente
Mammatrollet - februar baby. Skrevet 24. august 2009 #5 Skrevet 24. august 2009 Jeg har termin den 21 Februar foreløpig. Jeg tror det er litt før men det får vi jo konstantert 21 september på ordinær ul. Tror selv det blir jente men kan aldri være sikker. Dette er nr 5. Vi tenker også og utvide huset litt snart men det koster såååå mye penger at det er helt utrolig. Jeg er blitt ganske stor og det er jordmor enig men det er bare en siden jeg har tatt ul tidligere som jeg selv har tatt privat. Så mammabukser er intatt for 5-6 uker siden. Livmoren er helt til navelen nå.
*SmurfeMamma* Skrevet 24. august 2009 #7 Skrevet 24. august 2009 jeg har termin 11. februar, og skal på ordinær UL 1. september... gleder meg veldig til det, er sååå spendt på kjønn! var på UL om fredag men var for tidlig å se kjønnet.. jeg har litt følelse av gutt, men ikke like sterk følelse denne gangen som jeg hadde med sønnen vår... så blir spennende:)
amandan Skrevet 24. august 2009 #11 Skrevet 24. august 2009 Har termin 27 februar her! Vi har ei jente som er 3 år født 15 februar... Var på tidlig UL forrige uke og alt var bra med babyen Skal på ordinær UL i uke 18, har også lyst å vite hvis det er gutt eller jente! Amanda i Trondheim
<3 N & M <3 Skrevet 24. august 2009 #12 Skrevet 24. august 2009 jeg har foreløpig termin 9 februar:) skal på ordinær ul 10 september jeg:)
naeli Skrevet 24. august 2009 #13 Skrevet 24. august 2009 Har termin 15. februar:) Fikk ikke time for ordinær ul før den 28. september. Synes det var fryktelig sent da men... Gleder meg veldig!!
**♀03♥ ♂10♥ ♀12♥ Skrevet 24. august 2009 #14 Skrevet 24. august 2009 HEI Har mens termin 5 februar, men har vært på noen ul allerede og de sier 31 jaunar. Men blir spennede å se hva den ordinære UL sier 4 september!! :-)
Tonje,kristine Skrevet 24. august 2009 #16 Skrevet 24. august 2009 vi venter barn nr 2. den 23 februar gleder oss masse til familie forøkelsen:)
lykkelig3barnsmor<3 Skrevet 24. august 2009 #17 Skrevet 24. august 2009 3 barnet vårt,har mens termin 15 februar.;-)
silje75 Skrevet 24. august 2009 #18 Skrevet 24. august 2009 Jeg har termin 11. februar og det er barn nr.3. Vi har jente og gutt fra før, men er likevel spent på hva det blir.
trallatausa Skrevet 25. august 2009 Forfatter #19 Skrevet 25. august 2009 Så kjekt ! vi er jo kjempemange som skal bli mammaer i februar ! Det er så spennende, nå er dette min første så alt er så nytt å spennende.. Idag oppdaget jeg at det begynner å komme en liten kul, helt fantastisk =) så er det også kommet antydning til denne streken fra navlen og ned, noen av dere andre som har fått det? ser litt rart ut.....=) I begynnelsen når vi først begynte å prøve å bli gravide for rundt to år siden så hadde jeg så enormt lyst på jente..rosa.. alt rosa..=) men nå spiller det ingen trille lenger, har like lyst på gutt som på jente..rart hvordan mnd på mnd med prøving og skuffelser kan forandre alt. Husker en tid jeg var så deprimert og følte meg som halvt kvinne fordi det aldri gikk, og var sikker på at sambo bare ville stikke fra meg (idiotisk tanke) og finne ei som vart gravid på første forsøk..Men istedet har vi vokst på det begge to, og vokst nærmere hverandre.. Så alt skjer vel for en grunn, at det kan komme noe så positivt ut av alt det fæle...
Lykketrollet 05♂+06♀+10♀ Skrevet 25. august 2009 #20 Skrevet 25. august 2009 Ja det heter jo at "det som ikke tar livet av deg gjør deg sterkere". Veldig sant, men rimelig brutalt..... Jeg har termin med tredjemann 6. februar. Har gutt på 4 1/2, jente på snart 3, og har magefølelse på gutt nå. Så får vi se på ul 9. september. Vi var på en ekstra ul fordi vi lurte på tvillinger pga gigantisk mage (lege, jordmor, og alle reagerte på det), men det var bare en der som de ikke greide å se kjønn på. Så nå har jeg blitt vant til magen, men håper det bremser litt. Jeg er nå like stor som jeg var med de andre 5 mnd på vei, og nå er jeg i uke 16 Ellers "går det litt av seg selv" siden det er tredjemann. Har rom, seng, vogn, klær og bil på plass fra de forrige. Men husker hvor spennende det var første gang, da hadde vi prøvd i ett år, og jeg svevde..... Så kos dere masse, og nyt tiden foran dere.
theresebk Skrevet 25. august 2009 #21 Skrevet 25. august 2009 Hei! Jeg har termin 28.februar, men blir jo muligens flyttet etter ultralyd, skal på tidlig UL i morgen.. (noen som har fått vite kjønn så tidlig?) Har ei jente på 7 fra før, og tror det blir gutt nå. Men hvem vet.. Jeg skrev et innlegg i går under Fødselpenger, men fikk ikke noe svar (det virker som om nabojenta er mer interessant). Kanskje noen her er i samme situasjon og har funnet ut noe? Jeg limer det inn her, jeg: Arbeidsavklaringspenger vc foreldrepenger. Jeg skal nok ta kontakt med nav for å finne ut av dette, men vil likevel spørre om noen av dere vet noe mer angående den nye loven som visstnok starter 1. mars 2010. Min situasjon; har vært under utdanning ved hjelp av yrkesrettet attføring i ca 4 år. Tok fagbrev som fotograf i vinter og har hatt en praksisperiode etter dette, som nav også har dekket. Denne praksisen er ferdig i slutten av september. Jeg har termin 28. februar 2010 (dagen før denne loven antakelig starter!), altså jeg rekker nok ikke å jobbe i 6 mnd før fødsel. Kommer nok til å jobbe frilans med usikker inntekt fram til fødsel. Det jeg lurer på er om dersom denne loven settes i gang 1. mars, vil den da komme meg til gode? Evnt bare hvis jeg føder etter 1. mars? Da blir det i så fall å knipe hardt igjen, gitt....
lille solstråle Skrevet 25. august 2009 #22 Skrevet 25. august 2009 Vi venter barn nummer 3 og har menstermin 15.februar! Skal på ultralyd 11.september. Mistenker litt at det er ei jente men kan selvfælgelig ta feil Har gutt og jente fra før så det spiller ingen rolle hva det blir
egalia Skrevet 25. august 2009 #23 Skrevet 25. august 2009 Har termin akkuratt samtidig som førstekvinne ut: 25 februar! gleder meg masse... det er min nr 2, har ei jente fra før. Og var på tidlig UL (4D) i går. Veldig spennende, fikk med film hjem. Men hun kunne ikke si noe sikkert om kjønn enda, sa hun, selv om det var en liten "tapp" der. Så jeg tror det er gutt, hehe. Men merker at det ikke er så viktig. Kanskje vi skulle starte en terminklubb? februar 2010
Allegra baby Skrevet 25. august 2009 #24 Skrevet 25. august 2009 Har termin 6 februar. Har en gutt som er 2.5 fra før... Gleder oss masse, er 16+3 nå, begynner akkurat å syntes litt. Skal føde på Rikshospitalet, planlagt ks, så går utifra at baby kommer ca en uke før termin.
You can call me Dårris Skrevet 25. august 2009 #25 Skrevet 25. august 2009 Jeg har termin 1. febuar, venter nr to:) Har fått en god kulemage og må brue mammabukser nå..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå