*stine j-g-j *har født* Skrevet 24. august 2009 #1 Skrevet 24. august 2009 Er nervøs for å få stort barn (de to første var relativt store). Kan man bare si til legen at man ønsker UL for vekstestimering? Hvor nøyaktig er denne estimeringen? Er så innmari spent/nysgjerrig på hvor stor babyen er akkurat nå.... Takker for svar:)
Tigerpote Skrevet 24. august 2009 #2 Skrevet 24. august 2009 Jeg vil tro du kan varsle legen om det, og sikkert få en ul til, siden de to andre var store.
*stine j-g-j *har født* Skrevet 24. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 24. august 2009 Skal til legen imorgen tidlig - får spørre henne om det. Takker for svar, Tigerpote
2 blå :-) Skrevet 24. august 2009 #4 Skrevet 24. august 2009 Jordmor sa til meg at det var sannsynnlig at di tok feil med +/- 10%.. Men vet om mange som har tatt enda større feil både den ene og den andre veien. Så det er jo litt usikkert da. Men har du høye SF-mål?
*stine j-g-j *har født* Skrevet 24. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 24. august 2009 Hadde en gang sf-mål to ruter OVER det grønne feltet - da tiltet jeg nesten! Men den siste gangen hadde jeg sf-mål i toppen av det grønne, men hvertfall innenfor. Er det usikkert når de måler hvor stor babyen er akkurat nå, eller er det bare usikkert hvor stor den kommer til å være ved termin? Takk for svar - igjen
2 blå :-) Skrevet 24. august 2009 #6 Skrevet 24. august 2009 Det er vell usikkert begge deler vil jeg tro. For babyene vokser jo litt i rykk og napp og litt forskjellig inni magene våre. Så derfor vil jo da vekten ved fødsle heller ikke stemme helt. Jeg var i uke 35 og fikk da vite at babyen var ca 2,4 kg og at den vill være 3,2 - 3,3 ved termin. Dette var 7% under gjennomsnittet. Men jeg har høyere SF-mål enn sist jeg fødte og fødte da en på 3,8 kg 3 dager over termin. Så det er utrolig vanskelig å si. Men hadde jeg vert deg hadde jeg tatt en prat med legen og si det akkurat sånn som det er at du er bekymret for stor baby. Særlig vis du har høye SF-mål. Lykke til da :-)
*stine j-g-j *har født* Skrevet 24. august 2009 Forfatter #7 Skrevet 24. august 2009 Takk Skal snakke med legen imorgen, hun pleier å være grei å prate med. Opplever heller at disse jordmødrene på sykehuset kan være litt "nebbete" mot oss "overhysteriske mødre". Men, men - det skal jeg alltids overleve hvis jeg kan bli beroliget med at babyen er innenfor normalområdet mtp vekt. Lykke til til deg også 2 blå og takk for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå