Mor for tredje gang Skrevet 24. august 2009 #1 Skrevet 24. august 2009 Jeg er i uke 34, syns dette er veldig tidlig. Kan ikke huske fra tidligere svangerskap at det skjedde så tidlig. Når har deres mager sunket ned? Blir litt bekymret, redd for at fødselen starter tidlig.
Ruska67 Skrevet 24. august 2009 #2 Skrevet 24. august 2009 Jeg opplever det samme. Er 35+5 og magen sank ned rundt uke 34. Jeg reagerte akkurat som deg, men tror det ikke behøver å bety noe når det gjelder tidspunkt for fødsel... Jordmor sier hodet har festet seg hos min lille gutt, og da er det vel normalt at magen også faller ned??? Husker ikke så nøye fra de andre gangene (er fjerdegangs), men mener at magen ikke sank ned så tidlig. Ja, ja, det varierer vel da...
Gjest Skrevet 24. august 2009 #3 Skrevet 24. august 2009 Hvordan merker man egentlig at magen har sunket ned? Gjør den det hos alle i løpet av svangerskapet? Er det alltid så stor forskjell på magen før og etter at den har sunket ned at man automatisk vet at det er det som har skjedd?
tjorven- nr 3 Skrevet 24. august 2009 #4 Skrevet 24. august 2009 jeg er usikker om min er lavere...har bært lavt hele tiden.....men får mange kommentarer at nå kan det ikke være lenge igjen...Har 6 uker til termin !!
Plutselig_gravid Skrevet 24. august 2009 #5 Skrevet 24. august 2009 Magen min sank tidlig i forrige svangerskap i motsetning til første. Den sank drastisk i ca uke 30 samtidig som hodet festet seg godt ned i bekkenet. Jeg fødte i uke 42 faktisk. Men gud, det medførte mange plager. Kynnere, nedpress og stikkinger fra h...... Mange falske alarmer.
Lillemor&Gutta Skrevet 24. august 2009 #6 Skrevet 24. august 2009 Snart Mamma :-): Jeg merket ikke at magen sank, men at balansen ble bedre samt at jeg følte det var lettere å puste. Mye lettere å bevege seg rundt nå enn tidligere (hadde magen helt opp i brystet kjente det ut som). Var tilfeldig jeg kikket meg i speile og så det og noen dager etterpå var jeg på kontroll å fikk vite han hadde snudd seg. Ikke festet enda men satser på han gjør det =) Håper ikke det har noe å si på tidlig fødsel da magen begynte å synke rundt uke 30 :S
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 24. august 2009 #7 Skrevet 24. august 2009 Lurer også på hvordan man merker det. Har fått høre hele svangerskapet at jeg har "høy" mage, mens idag var det ei som kommenterte at det virket som den hadde sunket. Jeg kan ikke se det selv, men igår kveld kjente jeg for første gang på lenge at det var liv nede ved skambenet, det har jeg ikke kjent siden jeg midten av 2. trimester. Det har bare vært spark øverst i høyre siden de siste par månedene. Dessuten fikk jeg sammentrekninger her om dagen og er mye mer plaget med stikking/stråling/sting nederst i magen enn jeg har vært tidligere. Er 34 fullgåtte uker på torsdag som kommer. Lurer på om det er hodet som er på tur ned bekkenet??? Har ikke snøring på hva som er normalt og når det er normalt at hodet fester seg...
Mor for tredje gang Skrevet 24. august 2009 Forfatter #8 Skrevet 24. august 2009 Takker for svar. Det jeg merker at magen har sunket ned på er at brystene ikke lenger ligger på magen og at det har blitt enklere å puste. Fint å høre at noen har gått lenge etter at magen har sunket ned, men jeg håper jeg slipper å gå til uke 42 da. Gikk 12 dager over med førstemann, det var helt grusomt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå