Gå til innhold

Uttaking av hormonspiral og graviditet??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen noe erfaring med å bli gravid etter å ha tatt ut hormonspiral?? evt hvor lang tid før graviditet kan skje??

skal til legen på torsdag å ta ut spiralen for å så å prøve å bli gravid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg valgte å ha mensen en gang før vi begynte å prøve, rett og slett fordi jeg ikke hadde hatt mensen siden før forrige svangerskap og det var nesten 3år siden, sånn at jeg visste at kroppen var i gang igjen. Jeg fikk mensen etter ca4uker og så ble jeg gravid rett etter det. Legen min fortalte at han hadde hatt noen pasienter som ble gravde omtrent med en gang spiralen var uten, mens det mest normale er at det går hvertfall 3-4mnd.

Skrevet

Jeg tok ut spiralen for 2 uker siden. Grudde meg litt for jeg hadde hørt at det var så vondt, men jeg merket ingenting :-)

Gyn så at jeg hadde EL den dagen, hadde sex samme kveld og har ikke fått mansen enda. Spennende å se om det gikk da eller om mensen bare er forsinket.

Gyn sa at man ikke behøvde å ha en mens før graviditet.

Skrevet

Tok ut spiralen, fikk mens kort tid etter og ble gravid ved første eggløsning. Trodde ikke det skulle gå så fort.

Lykke til:-)

Skrevet

Fjernet spiralen i desember, og har fått 1. graviditetsdag satt til samme dag som jeg fjernet den! Det gikk radig m.a.o! Men jeg vet at jeg ikke hadde sex den dagen, for det var ganske ømt;-) Så det skjedde vel rett etterpå da!

Skrevet

Jepp, gikk ganske så fort :-) 3 dager etter at spiralen var tatt ut!!

Utrolig flott !!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...