su-su-susa-i-hodet m/rampegutt Skrevet 24. august 2009 #1 Skrevet 24. august 2009 Er dette det samme? Er det noen som evnt kan forklare litt nermere? Mener jeg har hørt at det ikke er noe som heter aktiv sykemelding lengre, men aner ikke om det stemmer.. Jeg vurderer nemlig å få meg en sykemelding pga sinnsyk kvalme og utrolig trøtt. Jobber i butikk, og føler at jeg har mer enn nok med meg selv. Det er faktisk utrolig slitsomt å skulle være blid og hyggelig og hjelpsom når kvalmen truer med å flyte over.. ://
HeidiL Skrevet 24. august 2009 #2 Skrevet 24. august 2009 gradert sykemelding betyr at du gjør det samme på jobb som vanlig (bare mindre av det), men at du kun er der deler av tiden... eks 40% sykemeldt - da er du bare på jobb 60% av vanlig tid. Dersom du er aktiv sykemeldt er du vanligvis 100% sykemeldt og kommer på jobb når du klarer og utfører ANDRE oppgaver enn vanlig... hele poenget med aktiv sykemelding er å kunne være så mye som mulig på jobb ved å gjøre alternative oppgaver enn normalt. jeg er selv gradert 40% grunnet ekstrem trøtthet (og 1 time kjørevei til jobb...er dumt å sovne på E18)... håper du forsto noe mer nå )
su-su-susa-i-hodet m/rampegutt Skrevet 24. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 24. august 2009 Takk skal du ha!! Nå ble jeg litt klokere ja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå