Gå til innhold

Hva med å reise fra sovende 2 og 5 åring da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når mor må hente far på jobb kl 11 om kvelden? Skjer sjeldent, men tar bare 5-10 minutter, Hva synes dere om det? Far har ikke lappen, og har ingen til å kjøre men kunne ha gått men det hadde tatt over 1 time.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei!!! Huff.

Vet ALDRI hva som kan skje. Bilen kan kræsje. Hva da?

Skrevet

Njaa nå er dette på en vei vi omtrent aldri møter biler, og kjører vel i 50 km/t...

Skrevet

Han kan:

1) sykle

2) kjøre moped

3) snakke med noen han jobber sammen med for å få skyss

4) betale bensin for en nabo el.l til å hente seg

5) betale barnevakt, fks ungdomsskoleelev (mange er våkne likevel) til å sitte den halvtimen.

Skrevet

1. Oppoverbakke hele veien

2. har ikke moped og har ikke råd å kjøpe moped og tror ikke han har lov å kjøre moped???

3. han jobber mutters alene om kveldene

4. naboene sover på den tida av døgnet (ja de er gamle)

5. halvtime??????? det er snakk om 5-10 minutter! Hadde det tatt en halvtime hadde vi ikke vurdert det en gang!!!!

Skrevet

Mange har blitt drept på veier man "aldri" møter biler. Og i 50 sone.

Det kan komme en elg i veien også.

Jeg hadde ikke gjort det.

Kan nevne at vi opplevde et lynnedslag i huset vårt en gang, og gnisten og flammene sto rett inn i kjøkkenet, ut fra en stikkontakt. Hadde det stått noe der som kunne tatt fyr, hadde det blitt brann. Heldigvis var det ikke en ting der..

Ting kan skje. Og du tilgir deg aldri etterpå.

Hva om du kom hjem til et hus i lys lue?

Dette skjedde i USA for ikke lenge siden. De skulle også bare hente noen på jobben. Alle barna brant inne.

Kan ikke finne link til den brannen, men her er en annen, hvor barna var alene hjemme:

http://www.journalgazette.net/article/20090607/LOCAL07/306079828/1002/LOCAL

Skrevet

Det tar 5 minutter å kjøre, når det tar 1 time å gå?

Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det. Det er meg. De er altfor små.

Skrevet

Det er selvsagt opp til dere... Jeg hadde ikke gjort det.. vet aldri hva barn i den alderen finner på om de våkner.. Men du kjenner barna dine best. Skjønner at han ikke vil gå den lange veien og at det er lett å bagatellisere risikoen ved å la barna være alene, men om noe sku skje med barna hadde det jo vært skikkelig vanskelig for dere. Mulig jeg hadde gjort det om elste var begynt på skole og var litt eldre enn 5år.. slik at eldste kunne tatt ansvar om noe sku skje... motor stopp who knows..

Skrevet

Da får han spare til førerkort!

Skrevet

Duh.. det koster minst 20 000...

Skrevet

Hvorfor får han ikke lov å kjøre moped? Er han over 16 år?? Da har han lov.

Han må ha mopedførerbevis eller hva det heter, men det må dere ta dere råd til i såfall. Kan ikke kjøre på vinteren, da- Det er bakdelen.

Men du, er det oppoverbakke hele veien, altså?

Begge veier også, kanskje? ;-p

Jeg hadde heller kjørt ulovlig uten førerkort, enn å kjørt fra barna mine på 2 og 5, på natta. Men ærlig talt, så er det vel på tide for han å kjøre opp.

Eller skaffe seg jobb nærmere hjemmet, eller skifte til et annet skift.

Skrevet

Hva om 2-åringen våkner, og går ut?

Jeg gjorde det da jeg var lita. Jeg var riktignok 4. Og tok med meg lillesøsteren min! Ut i snøen, med støvler og nattkjole.

Vi kom et godt stykke fra huset, før en fremmed mann fant oss, og fikk geleidet oss hjem igjen.

Tenker med gru på hva som kunne ha skjedd hvis mannen var en pedofil!

Både mamma og pappa lå og sov i soverommet ved siden av. Så det var liksom ikke deres skyld heller, da. Men hva om de ikke hadde vært hjemme?

Jeg sier bare: Ting kan skje.

Skrevet

Det med moped visste jeg ikke (derfor alle ???;))

Nei er bare oppoverbakke når han skal hjem:p, og det er derfor det tar han så lang tid å gå. Tar vel 10 minutter å sykle til jobb (eller noe??)

Skulle han ha kjørt ulovlig uten førerkort hadde han garantert kræsja i første og beste tre...

Det er faktisk veldig nærmt hjemmet, tar jo bare ca2 minutter å kjøre ned...

Og det er sjelden han har kveldskiftet! Og han prøver som oftest å bytte med noen som slutter tidligere.

Takker for alle gode forslag. Jeg liker IKKE å gjøre dette sånn at dere vet det. Har mange gode argumenter til å få han til å gå de dagene han må jobbe kveld nå!

Skrevet

Han ligger i sprinkelseng og har til nå aldri klart å komme seg utav den, dessuten rekker han ikke opp til låsen, så det har vi ikke tenkt på engang! Og han har en veldig overbeskyttende storebror så det å dra lillebror med seg på tur midt på natta kunne han ikke i sin villeste fantasi funnet på (eller vet vel aldri...)

Skrevet

Vil først utrykke at jeg forstår at det er vanskelig når mannen ikke har lappen, det er etter sengetid og i ly av nødvendigheten for av å ha en jobb.

Dessverre syntes jeg det er hakke værre en å reise fra en baby (begge deler er overmåte ille). Jeg er kanskje litt paranoid, for en gutt i klassen min mistet broren sin sånn. Det skjedde sånn...

Tanten bodde i nabohuset og foreldrene tok med seg babyen over ditt for å feire bursdag mens 4 åringen lå hjemme og sov i sengen sin. Så begynte det å brenne. De var for sene inn i huset og han døde. Det kan jo godt hende alle hadde dødd om de hadde vært i huset sitt, man vet aldri, men episoden satt et støkk i meg. Husker bildet av han hang i stuen da jeg var der å lekte (folk på den tiden syntes ikke det var Harry og stolt vise frem sin egen familie på veggene.) Han var på en måte med familien sin fremdeles, bare at hans tid hadde stoppet.

Uansett: Barn kan bli redde om de våkner og ikke finner noen. Den største kan finne på noe som kan skade den minste. Den største kan gjøre ting som volder skade på seg selv eller huset. Bare fantasien setter stopp.

Er det ikke et familiemedlem som kan hente eller sitte barnevakt? Eller kanskje en nabo? Mange hyggelige mennesker der ute som gjerne trår til for en periode bare de blir spurt.

Skrevet

Nå har jeg lest tråden og vil legge til:

Hvis han er over 21 kan han kjøre opp til 50 cc (moped, skuter o.l) uten lappen på hverken bil eller moped, det FINNES vinterdekk for mopped, men de er dyre og det er ubehagelig å kjøre moped om vintern (det ubehaget hadde jeg glatt tatt om det var mine barn)

Du sier at han hadde krasjet i 1.tre uten å ha fått instruksjon først, vet du jeg tror du undervurderer din mann. Jeg hadde ingen problemer med å kjære tung mc første gang jeg satt meg på med kun litt rettleding fra en venn (eiern) PS gjorde ikke noe ulovelig, i landet jeg bodde i trenger man ikke lappen for å kjøre MC.

Hvis det er 20 000 som står mellom dere og barnas sikkerhet syntes jeg dere burde høre med familie, bank eller venner om et lite lån slik at det ordner seg og mannen får lappen.

Skrevet

Hvis det tar "2 minutter å kjøre ned" i 50 km/h, og han bruker 1 time på å gå, må han være i så eksepsjonelt dårlig form at han virkelig trenger treningen (dersom han ikke er bevegelseshemmet). Uansett hvor bratt det er. Da blir vel avstanden omtrent 1.67 km?

Skrevet

Da tar han drosje om han hverken kan gå, sykle, ta bussen eller noe annet. Alternativet er å ta med ungene i bilen, selv om det er midt på natten.

Skrevet

Det kan uansett ikke være langt til jobben til mannen din hvis du skal rekke å være tilbake på 5-10 min.

-Inn i bilen, starte opp og komme seg ut på veien, ca 1,5 min

-Parkere og få mannen inn i bilen og starte igjen, ca 1 min

-Parkere og gå inn, ca 1 min

Da sitter du igjen med 1,5 til 6,5 min kjøring. Si at det tar 5 minutter å kjøre, dvs 2,5 min hver vei gir det en avstand på 2,08 km hvis du kjører i 50 som du sier du gjør. Enten er du borte lengre enn du tror eller så burde mannen din klare å gå den distansen selv om det er oppoverbakke.

Skrevet

Hva i all verden er det mannen din DRIVER med på hjemveien, om han bruker en time på den strekningen du kjører på 2 minutter???

Har ikke med at det er oppoverbakke. Det har vi her selv. Og likevel tar strekningen ca en halv time å gå hjem, og mer enn 2 minutter å kjøre. Tar vel 5 minutter, hvertfall. Og oppoverbakken er nettopp det; rett oppover hele veien, med to korte, flate punkt.

Jeg hadde tenkt at da har han et stoppunkt et sted. Kanskje et hus med en enslig dame?;) Ikke rart du absolutt vil hente ham;)

Og ellers er det totalt uansvarlig å gå fra barna. Jeg vet faktisk om de som har fått trøbbel med barnevernet pga akkurat det samme.

Skrevet

Hva jeg syns om det er vel deg veldig uintressant ettersom du ikke har tenkt å slutte med det uansett. Men det virker jo allerede som om du VET at dette er GALT!

Er barna dine så uviktige for deg at du MED VILJE setter de i fare?

Skrevet

Det kan da umulig, for et vanlig sprekt menneske, ta over en time å gå en strekning som tar bare 5-10 min å kjøre.

Skrevet

Desuten skal kjøringen være tur retur og med oppstart, parkering, plukke opp mannen ol. Det kan ikke bli mer enn ca 2 minutter kjørevei det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...