Solisolden Skrevet 23. august 2009 #1 Skrevet 23. august 2009 Er det noen som har erfaring med hvilken oppfølging en får når en er blitt gravid med pergo?? Jeg har hatt tett oppfølging av gyn fra jeg ble utredet siden jeg fikk pergo. Er usikker på om jeg skal kontakte gyn eller fastlegen for førstegangssjekk?? Jeg har hørt at de som har blitt gravide på pergo ofte får tidlig ul, noen som vet om det stemmer?
mylittleangel2♥Gravid♥ Skrevet 24. august 2009 #2 Skrevet 24. august 2009 jeg ble gravid med pergo sist gang-07. jeg fikk ikke noe oppfølging videre. ringte legen min og sa jeg var gravid. fikk ikke noe tidlig ul. Spurte legen min om jeg mått ha pergo igjen ved neste prøveperiode og det sa hun at det mått vi se på. mått få noen menstruasjoner og se om syklusen kom igang og etter noen mnd kunne jeg evt få en ny kur. jeg ble gravid uten hjelp av pergo denne gangen. er i 8 uke ifølge bim. sluttet med pillen i mai. gynekologen som jeg fikk pergo kuren av første gangen sa ikke noe om evt oppfølging. men du kan sikkert bestille time hos han hvis du vil ha en tidlig ul. jeg fikk ikke tilbud om det. fastlegen min nevnte ikke noe om det heller.
vannmann_81 Skrevet 24. august 2009 #3 Skrevet 24. august 2009 Jeg fikk tidlig ul hos gynekologen (uke 10) for å se om det var flerlinger, men ellers er det vanlig fastlege evt i kombinasjon med jordmor som tar videre oppfølging. Jeg fikk beskjed om at man kun skal gå til gynekolog/spesialist videre dersom det oppstår komplikasjoner, og om det evt hadde vært flerlinger.
Solisolden Skrevet 24. august 2009 Forfatter #4 Skrevet 24. august 2009 OK Takker for svar! Da får jeg gå til fastlegen da, men vil prøve å få tidlig ul
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå