Gå til innhold

Barneselskap - tidspunkt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi blir snart 4 og vi skal ha barneselskap for første gang. Alternativ for tidspukt er enten hverdag fra 17-19 eller helg 14-16. For oss passer det uten tvil best å ha det ii uka, men tenker litt på om ungene er veldig slitne etter bhg.. Noen med erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det normale i området her når det gjelder under skolealder, er 16-18. At selskapet er slutt kl 19 kan gjerne være litt sent for enkelte som skal tidlig opp neste dag. Min erfaring er at barna er høyt opp etter et selskap, og trenger lenger tid på kvelden til å finne roen.

Jeg har heller selskap i helgen om jeg ikke kan ha det tidligere enn 17. Storesøster går på skolen, og der er det mer vanlig med 17-19.

Skrevet

jeg selv syns det er greit å ha det i ukedagene, siden min erfaring er at mange familier er opptatt med andre gjøremål i helgene..... Jeg liker også bedre selv at barna er på bursdag i uka:)

Skrevet

17 - 19 er best synes jeg. 16 er for tidlig, mange har ikke rukket å komme hjem fra jobb engang. Det er mye greiere å ha en litt hektisk hverdag enn å "ødelegge" en hel helgedag med selskap. Jeg synes 14 - 16 er for seint, de fleste her har selskap 12 - 14 om de har i helgene. Da rekker man fortsatt å få noe ut av dagen etterpå.

Skrevet

Når vi har hatt barneselskap til lillemor har vi hatt fra 16.30 eller 17.00 og ikke satt nå slutt tidspunkt, da har folk dratt når deres unger er "klar" for å dra.

Er enig i at kl 16.00 er for tidlig, og etter 17.00 er for sent. Lillemor er snart 4 år.

Skrevet

Takk for svar alle sammen. Da ble tidspunktet 17 - 19 på hverdag :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...