Gå til innhold

Vondt i rompa!


ladyeve

Anbefalte innlegg

Jeg har en sønn på 6år, og er nå på vei med nr to:)

I forrige svangerskap var jeg kun kvalm, denne gangen er jeg alt mulig virker det som.

Jeg er kun i 9+3 uke på vei, og har innmari vondt i rompa.

Det er liksom i rompeballene, litt dypt inn.

Da jeg har sittet litt, får jeg veldig vondt i nedre del av ryggen, og i rompa... Litt vanskelig å forklare dette her.

Det gjør ganske vondt en stund etter at jeg har reist meg.

Jeg har ikke gått opp noe i svangerskapet, og er ei heller noe spesielt overvektig.

Noen som vet hva dette kan være? Eller noen som har erfart det samme?

Hva kan det være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har bekkenløsning og har akkurat de samme symptomene som du beskriver. Med nr 1 fikk jeg det i uke 11, denne gang i uke 7. Dersom jeg var deg ville jeg kontaktet fastlegen min og hørt om det er dette du også har. Høres veldig ut som det! Dersom også du har bekkenløsning kan legen din henvise deg videre evt til en fysioterapaut.

 

Selv gikk jeg til fysioterapaut med nr 1, men fikk ikke helt det store ut av det. Har gått til kiorpraktor etter fødsel, dette hjalp mye, men legen min anbefalte ikke det når jeg var gravid. Nå har jeg hatt en time hos akkupunktør (til dette får du ikke henvisning), foreløbig har dette ikke hjelpt, men har ny time i dag og håper at bekkenet blir bedre etterhvert. Akkupunktur har rykte på seg for å hjelpe veldig for mange. ;-)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå neeei! har selv hatt vondt inni rumpeballene... å jeg som var sikker på at jeg slapp unna bekkenplager.. er 13 uker på vei. å det er først nå jeg har begynt å merke det..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som bekkenløsning.

 

Jeg var hos kiropraktor i dag, og skal gå til flere behandlinger der fremover. Kanskje legen som frarådet deg kiropraktor under svangerskap er skeptisk til alternativ behandling, ettersom man kun får henvisning til fysioterapeut. Men jeg kjenner flere som har hatt mye bedre lindring av å gå til kiropraktor enn å gå til fysioterapeut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen min har henvist meg til kiropraktor mot bekkenløsning tidligere, men da var jeg ikke gravid. Hun frarådet meg det nå som jeg er gravid. Det kan jo hende det kommer ann på hva som er årsaken til bekkenplagene, hos meg er det mest muskulært. Akkupunktøren og mente at jeg ikke burde gå til kiropraktor nå som jeg er gravid. Men samtidig har jeg hørt noen som har hatt god effekt av timer hos kiropraktor under svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

 

Kiropraktor sa også at dersom årsaken sitter muskulært, er fysio å foretrekke da han mente at det kunne hjelpe mest. I mitt tilfellet er bekkenet mitt blitt skjevt, og målet nå er å få det så rett som mulig. Vi får håpe det hjelper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...