CrazyCat Skrevet 23. august 2009 #1 Skrevet 23. august 2009 og mamman har 44 uker permisjon. Hva blir da første arbeidsdag? TIRSDAG eller ONSDAG mange uker senere?
moota m storebror&lillebror Skrevet 23. august 2009 #2 Skrevet 23. august 2009 Onsdag skulle man tro. Siste perm dag blir jo tirsdag. Jeg er veldig trøtt, og elendig på å forklare, men hvis du ser for deg 1 uke fri, barnet er født onsdag, så blir jo siste fri dag tirsdagen. Da har du hatt 7 dager. Ons, tors, fre, lør, søn, man, tirs. Kanskje andre forklarer bedre =)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 23. august 2009 #3 Skrevet 23. august 2009 hehe- ikke sikker, men tror det er datoen det går på, ikke ukedagen liksom. Ikke alle måneder er like lange, så tror selve dagen blir litt tilfeldig?
moota m storebror&lillebror Skrevet 23. august 2009 #4 Skrevet 23. august 2009 Man har jo perm i antall uker, ikke mnder så tror HI tenker rett. 44 uker som hun skriver =)
Trultemora er presseklar!! Skrevet 23. august 2009 #5 Skrevet 23. august 2009 det kommer helt an på når i forhold til terminen barnet ble født på og om det f.eks er jul etc i forbindelse med permisjonen! Blir ungen født 2 uker for tidlig, så "mister" du 2 uker av permisjonen din... Endel faktorer som er ute og spiller her sjuh...... Men hvis barnet blir født akkurat på termin så må jo første arbeidsdag bli torsdag?
CrazyCat Skrevet 23. august 2009 Forfatter #6 Skrevet 23. august 2009 Takk skal du ha. Jeg er litt trøtt nå så jeg tenker ikke helt klart. Jobben maser om hvilken dato jeg kommer tilbake...
CrazyCat Skrevet 23. august 2009 Forfatter #7 Skrevet 23. august 2009 Barnet er født en onsdag 5 dager før termin. Så vidt meg bekjent skal jeg da ha 44 - 3 = 41 uker permisjon etter fødselsdato. Stemmer ikke det? Jeg fødte i vår så jeg omfattes ikke av reglene som ble gjeldende i sommer. HI
moota m storebror&lillebror Skrevet 23. august 2009 #8 Skrevet 23. august 2009 Da mener jeg at det er onsdagen som er første arb dag. Tirsdagen blir jo 43 uker + 7. dag fri. Eller 40 uker + 7. dag etter fødsel. Det blir jo samme regnestykke om det er 49 uker eller 31. Tirsdagen blir x antall uker + 7. dag i siste uke fri.
mamman til to gutter Skrevet 24. august 2009 #9 Skrevet 24. august 2009 I vedtaket du har fått/får fra nav, så står det nøyaktig hvilken dag som er den siste du er i permisjon. Hvis ikke du har vedtaket, ring nav og spør dem, de har fasiten:-)
Tante Gustava Skrevet 24. august 2009 #10 Skrevet 24. august 2009 Mini her ble født på en tirsdag, min første arbeidsdag var da på en tirsdag.
Siti Skrevet 24. august 2009 #11 Skrevet 24. august 2009 Min ble født på en mandag, men nav mener jeg skal tilbake på en lørdag! For de som ikke har jobb på lørdager, hadde jo første arbeidsdag blitt en mandag!! Men tror det er tilfeldig hvilken dag det havner på. De regner sikkert i dager!!
Plutselig_gravid Skrevet 24. august 2009 #12 Skrevet 24. august 2009 Permisjonen starter jo 3 uker før fødsel så det er den dagen man regner ut i fra. Ikke hvilken dag barnet er født. Min permisjon startet en tirsdag - og jeg begynner i jobb igjen en tirsdag. Barnet mitt er født en torsdag.
matchbox Skrevet 24. august 2009 #13 Skrevet 24. august 2009 Det kommer an på om du fødte på termindatoen eller ikke. Hvis du fødte før, trekkes du i de tre ukene som er før fødsel. Så jo det regnes ut i fra fødsel. Men som noen sa, det står nøyaktig i vedtaket fra NAV.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå