Gå til innhold

Førstegangsgravid og lurer

Anbefalte innlegg

Skrevet

på mye! Er 16 fullgåtte uker på vei i dag. Ligger alltid på ryggen når jeg sover. Leste akkurat at det ikke er bra når man er gravid. Stemmer det? Skal man helst ligge på siden? Jeg som synes det er best å ligge på ryggen. Håper noen vet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan få ubehag av å ligge på ryggen etter hvert som magen blir diger. Noen opplever at magen presser slik at det blir vanskelig å puste.

Ellers sies det jo at det beste for blodomløpet er å ligge på venstre side, men hvor mange gravide tror du gjør det konsekvent?

Skrevet

Takk for svar! Foreløpig går det greit å ligge på ryggen. Men når magen blir enda større, sier vel kroppen ifra.

Skrevet

Jeg spurte legen min om det der for jeg hadde og hørt det. Det dem mener er at man kan få dårlig gjennomstrøming av blod p.g.a babyen presser på. Men det er ingen fare for det vil bli ubehagelig for mor før det er en fare, så man legger seg på siden naturlig

Skrevet

Kroppen din vil nok sifra ja :) Senere vil du nok oppleve at det blir ubehagelig! De siste 10 ukene kunne jeg kun ligge på venstre siden. Lå jeg på rygg ble jeg svimmel og kvalm, lå jeg på høyre siden var det nesten som magen dovnet av og noen ganger kunne det bli helt j*** vondt så jeg våknet, og kunne ikke ligge på mage av åpenlyse grunner :)

Men det er ikke kun pga ubehag for deg du ikke burde ligge på rygg da.

Siden det blir press mot blodåren kan dette påvirke baby!

Skrevet

Takk for svar. Ja, nå er babyen det viktigste i verden for meg, det er jo pga han/hun jeg spør :-) Alt for at babyen skal ha det bra!

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...