Gå til innhold

samlingsstund i barnehagen


Anbefalte innlegg

Skrevet

noen tips til hva man kan finne på når man skal holde samlingsstund for en gjeng unger i barnehagen.. barn i alderen 0-6 år. hvilke sanger passer seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er veldig fan av sanger med bevegelse jeg da, f.eks: Vi er en familie på fem, lille petter edderkopp, hode-skulder-kne og tå, tommelfinger tommelfinger hvor er du? osv..

Skrevet

Sanger med bevegelse er jo bra ja. I barnehagen til barna våre synger de en versjon av bæ bæ lille lam med bevegelser til:

 

Bæ bæ lille lam, har du noe ullerullerull ("ruller" hendene rundt hverandre)

Ja ja, kjære barn, jeg har kroppen fullerullerull ("ruller" hendene rundt hverandre)

Søndagsklær til far, JEEEE! (løfter hendene i været)

og søndagsklær til mor, JEEEE! (løfter hendene i været)

og to par strømper til bittelillebror, JEJEJE! (Jubler mens de løfter annenhver hånd i været)

 

Og for å få en litt rolig stund inni der kan man jo f.eks synge Sov du lille spire lill, og la barna leke sovende frø.

Skrevet

Sanger m bevegelser til er alltid en slager, feks denne

 

Lillegutt kan tromme – tromme lomme lom (klapp hendene på fanget)

Han har ti soldater som kan snu seg om (hvis fremfingrene og snu dem)

Og han har en ball du – så stor og rund som så (lag ball med hendene)

Og en liten hammer – hei hvor den kan slå (Knyttneven på låret)

 

Lillegutt kan spille – tuturuttutu (spill trompet med hendene)

Han kan gjemme fjeset – budi budi bu (gjem ansiktet i hendene)

Han kan gå i regnet – for han har paraply (lag paraply med hendene)

Og han har en vugge – bussan bussan bu (Lag vugge med armene)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...