Gå til innhold

Hva er de beste ullklærne til barnehagebarn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir ikke klok på alt som finnes på markedet. Setter pris på litt hjelp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker du på merke, eller hva slags klær som er kjekt å ha? :)

Har du penger til det, så er Nøstebarn sine produkter kjempefine og veldig gode. www.nostebarn.no

Selv synes jeg de vel dyre, så kjøper bare enkelte ting derifra.

Har nettop bestilt en del Janus fra www.krabaten.no

De syns jeg er både fine og gode:) Og billigere!

Gutten vår er 17 mnd, så da ble det:

- ullbodyer

- ull-longs (lettere å bare skifte sokker om de trør seg våte, enn en strømpebukse)

- Ullsokker i forskjellig tykkelse. Noen tynne å ha på inne, og noen tykkere å ha på inni vinterstøvler.

- Ulldress/ fleece dress til å ha inni regnklær/vinterdressen.

- hals

Håper jeg var til litt hjelp her, og lykke til:)

Skrevet

Jeg er stor fan av ull-klærne fra Devold of Norway,de er veldig gode og varme, myke, og tåler utallige vask i vaskemaskin uten at det går utover kvaliteten!!

Dessuten har de mange fine modeller og farger! Kjempeflotte klær,synes jeg!

Lillemann her i huset har både undertrøyer, stillongser, sokker i ulik tykkelse, dress til å ha under regntøyet, lue.... Alt i samme merke!

Skrevet

det kommer litt ann på bruken..

om du skal ha ull-undertøy til bruk under klær inne og ute, bør du gå for to-delt, boddy/trøye og stilongs(gjerne med fot) med tanke på bleieskift/do-trening..

men om du tenker at det skal brukes i utelek bør du gå for hel dress, da dette er mer komfortabelt for de små, uten at det klumper seg eller siger særlig.. ville valgt en litt tykk ulldress, og heller hatt litt mindre klær på under(strømpebukse og genser) denne dressen er mest praktisk uten fot, da det kan skiftes bare strømper om en blir våt på beina..

hva som er best med tanke på merke vet jeg ikke så mye om, så lenge de dekker behovet godt og er praktiske i bruk.. men i vår barnehage var prins/prinsesse-ull og en del Devold, men masse forskjellige merker, uten at jeg fikk noen favoritter selv:) har handlet inn en del devold til jenta vår som kommer, og er veldig fornøyd prismessig med tanke på hvor fort de vokser.. men på den andre siden er ull noe en bør invistere litt i da det er viktig med riktig utstyr ivertfall i barnehagen:)

Skrevet

Jeg er også stooor fan av nøstebarn.

I fjor hadde jeg 3 ulldrakter fra nøstebarn og 3- 4 longser, longsen er kjempefin til dongeriskjørt/ kjoler på "varmere" vinterdager.

Tutta gikk kun i ulldress i barnehagen i 6 mnd. Vi hadde fint lite andre klær til henne;-) Veldig praktisk.. Brukte bare en vanlig body og strømpebukse under.

Av bodyer så har vi brukt Janus, ulldrakten fra Janus er også bra.

Nøstebarn sine ull- luer anbefales også.

Utrolig bra kvalitet!

Gleder meg til vi kan begynne med ull igjen:-)

Skrevet

Jeg har forsøkt litt forskjellig. Er ikke helt ening med hun som anbefalte Devold. Det er veldig mykt og godt, men blir stygt i vask, både genseren og bodyen vi hadde ble det hull i etter 3-4 vask. Ringte til devold å klaget og fikk ny i posten.

Har vært veldig fornøyd med det vi har kjøpt på Cubus. Det er rimelig og holder seg godt i vask. Tror dette er temmelig individuelt, man må nesten prøve seg fram å se hva man liker. Vet om mange som er kjempe fornøyd med tom og trine ull fra sparkjøp. (har ikke prøvd selv). Mine barn har en del hjemmestrikket. liker veldig godt gensre som har raglandfelling fordi de blir ikke klumpete under regntøy/kjeledress. Syns hjemmestrikka ullbukser er supert.

Skrevet

jeg har kun prøvd Janus, Cubus og H&M. Er veldig fornøyd med Janus og har kjøpt det igjen nå for denne sesongen. Liker spesielt godt bodyene med litt hals, de er veldig gode. Har kjøpt lekedress, krinkelulldress of noe prinsesse greier. Samt trøyer og stilongs.

Skrevet

Tusen takk alle sammen. Nå har jeg både merker, hvor kjøpe og hva kjøpe. Helt supert.

Skrevet

Tror hun ene har vært veldig uheldig med Devold, min erfaring er at det holder aller best..

Er veldig fan av Nøstebarn og!

Skrevet

Jeg jobber i barnehage, og har gode erfaringer med Troll og Devold.

Men alt det andre er sikkert kjempebra det også, så lenge det ikke er bomull på innsiden.

Skrevet

Devold, Janus, nøstebarn er alle gode. Hos spar kjøp har de også godt ulltøy. Jeg har litt av hvert til mine. Jeg kler dem i ull hver dag fra oktober-mars, så det går litt penger på dette hvert år. Men det er verdt det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...