Trønderbærta Skrevet 23. august 2009 #1 Skrevet 23. august 2009 Ei vennine har fått nutramigen til barna sine, pga mistanke om allergi, ungene er 3 mnd, men liker ikke smaken. På pakken står det at man skal ha mindre pulver oppi i starten for å bli vant, men skal det da blandes med nan?? Hmm...for om det blir mindre pulver oppi, så blir det jo mindre næring, bare mer væske??!! Hvordan gjør man det da?
lÅktiHaUDe Skrevet 23. august 2009 #2 Skrevet 23. august 2009 Skal ikke blandes med nan nei for det tåler jo ikke barnet. Om det får litt mindre næring et par dager så gjør jo ikke det noe. Barna venner seg fort til smaken, når de blir sultne nok så spiser de. Vår jente elsket det tilslutt
Trønderbærta Skrevet 23. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 23. august 2009 Oki, mitt barn elsker også nutramigen, så hadde aldri problem med å få i han det.
lÅktiHaUDe Skrevet 23. august 2009 #4 Skrevet 23. august 2009 Eneste er jo at de kan bli litt sutrete og raskere sulten fordi det er mindre pulver i vannet, men da er det jo lettere å få dem til å drikke det også
Lykkekløver Skrevet 23. august 2009 #5 Skrevet 23. august 2009 Det var anbefalt å ha litt sukker oppi flasken de førte gangene det gies, det smaker virkelig vondt av Nutramigen...Deretter har man oppi mindre og mindre sukker for hver gang inntil det taes helt vekk. Dette gjør at tilvenningen går litt lettere. Dette står anbefalt på den lappen som følger med boksen, det var ihvertfall det for to år siden når vi ga sønnen vår Nutramigen.
Soloho Skrevet 23. august 2009 #6 Skrevet 23. august 2009 Vi hadde også sukker oppi til å begynne med. Han drakk bare 60 ml i begynnelsen. Tror dette var den magiske grensa for "ikke ubehagelig sulten mer, men synes det smaker så fælt at nå vil jeg ikke ha mer" Hehe...Men med sukker i så gikk det bedre. Hadde i en bitteliten teskje oppi. Kanskje mindre enn en halv. Smakte på det selv og syntes det smakte bedre faktisk. Malt kan også brukes for det er litt søtt. Nå er han 7 mnd og elsker denne guffa:) Blir helt vill når han ser flaska si og greier ikke å spise mer grøt- for han vil bare ha flaska...Tror nok det går bra med noen dager med litt mindre næring. Husk at melkeallergibarn gjerne har blødninger fra tarm, anemi og vekttap som symptomer. Er nok bedre med litt tynnere Nutramigen enn den "giften" som NAN er for kroppen:)
Prusseluskan Skrevet 24. august 2009 #7 Skrevet 24. august 2009 Her var også 60 ml den "magiske grensen" som Fjollsa sier:) Men hun drakk myyyye mer når hun fikk Hipp så jeg tror også hun ga seg på ikke ubehagelig sulten fremfor behagelig mett. Vi begynte med litt råsukker i for å gjøre den bedre på smak, som det står på pakken. (Selv om jeg i utgangspunktet ikke er helt fan av sukker i melken, men de må jo ha mat...) Klarte faktisk ikke helt å venne henne til kun nutramigen selv om vi trappet veldig gradvis ned på sukker, så til slutt tok vi litt malt i hver flaske i stedet for sukker og da likte hun den. Så kanskje malt er løsningen? Ellers prøvde vi å blande i litt eplemos fra Hipp (en t-skje i 230 ml) for å gi litt bedre smak, hun drakk litt mer da. Det kan jo forsøkes når de blir gamle nok til å prøve litt frukt? Når de kan begynne med grøt, kan en liten mengde sinlac grøtpulver gjøre melken litt søtere, og da metter den jo litt mer om de ikke vil drikke så mye. Vår erfaring er at man bare må prøve seg frem. Her kom hun aldri opp på samme mengde Nutramigen som Hipp, så helt godt synes hun nok ikke det var uansett. Får håpe barna til venninden din liker den litt bedre:)
OsloMor Skrevet 24. august 2009 #8 Skrevet 24. august 2009 Jeg blandet det litt og litt i grøten sammen med morsmelk (gikk på fullstendig melke- og soyafri diett, så tålte mm) og gikk deretter over til kun å blande den med nutramigen. Da de var rundt 10 mnd så ga jeg en flaske om dagen i tillegg til grøt. Mine på 3 og 4 liker nutramigen enda og drikker det hver morgen, selv om de er erklært friske. (LIke greit siden eldste ikke liker kumelk.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå